رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد:

شیوع شپش در میان دانش‌آموزان مدارس، گریبانگیر منطقه آبسرد شده است/ خالی شدن مدارس آبسرد در کوتاه‌مدت و مهاجرت دانش‌آموزان به مناطق همجوار

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد با بیان اینکه شیوع شپش در میان دانش‌آموزان مدارس گریبانگیر منطقه شده است، گفت: در حال حاضر با خالی شدن مدارس آبسرد در کوتاه‌مدت و مهاجرت دانش‌آموزان به مناطق همجوار هستیم.

محمود نقیبی در نخستین نشست شورای بهداشت و درمان شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: از جمله مشکلاتی که گریبانگیر منطقه آبسرد است، بحث شیوع شپش در میان دانش‌آموزان در مدارس است که شاید به وجود اتباع نیز مرتبط باشد.

وی از توزیع مواذ غذایی تاریخ گذشته در برخی مغازه‌ها، لزوم نظارت بیشتر در خصوص مصرف جوش شیرین در برخی نانوایی‌ها، آلودگی حمام‌های عمومی و استفاده کلر بیش از حد در آب به عنوان دیگر مشکلات شهر آبسرد نام برد و بیان کرد: تخریب و بازسازی بافت‌های فرسوده می تواند در رفع بسیاری از مشکلات، آلودگی محیط زیست و فاضلاب موثر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد از وجود سگ‌های بلاصاحب به عنوان معضل شهرداری‌ها نام برد و گفت: متاسفانه وجود سگ‌های ولگرد یکی از معضلات شهرداری‌ها شده و از سایر شهرستان‌ها سگ‌ها را به شهرستان دماوند منتقل می‌کنند؛ با وجود گرانی دلار و داروهایی که برای عقیم‌سازی و نگهداری آنها استفاده می‌شود مشکلاتی وجود دارد.

نقیبی ادامه داد: علاوه بر این موضوعات، شهرستان دماوند به نوعی با پنج استان همجوار است، اما مسافران پلاستیک زیادی در حاشیه شهرها رها می‌کنند که این چهره بسیار بدی ایجاد کرده و این پلاستیک‌ها با گردباد به شهرها و روستاهای اطراف پخش می‌شود.

وی از فشار خون، قند، گوارش، بیماری‌های دهان و دندان، غلظت خون، بیماری‌های کبدی و کلیه به عنوان بیماری‌های شایع در منطقه آبسرد نام برد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد از انتقاد شهروندان ایرانی به دلیل وجود اتباع در پارک‌ها خبر داد و بیان کرد: متاسفانه مدارس آبسرد در کوتاه‌مدت تخلیه شده و دانش‌آموزان به دماوند، رودهن و تهران مهاجرت می‌کنند که این امر باید ساماندهی و رسیدگی شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا