سادات شهرستان دماوند تجلیل شدند

81348728-6012869به مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور مسئولان و شهروندان دماوندی از سادات این شهرستان تجلیل شد.

با حضور مسئولان شهرستان مراسم جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در آستان مقدس امامزاده شمس الدین محمد (ع) برگزار و از سادات دماوند تجلیل شد.

‘حسن ملایی’ مسوول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: خداوند در آیات فراوانی از قرآن کریم به مساله ولایت و رهبری اشاره کرده و روایات فراوانی از ائمه معصوم (ع) در این راستا وجود دارد که مورد اتفاق شیعه و سنی است .

وی با بیان اینکه امروز هرچه داریم از برکت ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: دماوند یکی از شهرستان های استان تهران است که سادات زیادی دارد لذا احترام به آنان ضروری است.

ملایی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن جنگ نرم را علیه ایران پیش گرفته، لازم است پیام غدیر را به تمام جهانیان برسانیم، زیرا در کشوری زندگی می کنیم که زعامت و رهبری آن را ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) برعهده دارد که مورد احترام همگان و امید تمام محرومان و مستضعفان جهان است.

مسوول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در ادامه با بیان اینکه در این مراسم 100 نفر از سادات شهرستان تجلیل شدند، بیان کرد: علاوه بر تجلیل از سادات، مراسم عقد اخوت و خطبه خوانی غدیر نیز در این آستان و امامزاده هاشم (ع) دماوند برگزار شد.

وی گفت: عقد اخوت یا بستن پیمان برادری بین مومنین به عنوان یک سنت حسنه و نیک از گذشته مرسوم بوده و این گونه سنت ها باید در جامعه احیا شود که مردم مومن با بستن عقد اخوت ،عهد می بندند که از حقوق یکدیگر دفاع کنند.

ملایی همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن کریم همزمان با روز عید غدیر خم در مسجد انصارالحسین (ع) شهر رودهن با حضور حافظان قرآن کریم خبر داد.

وی همچنین به مراسم خطبه خوانی غدیر که با هدف ارتقای معرفت مردم نسبت به غدیر انجام می شود، اشاره کرد و گفت: خطبه غدیر، خطبه ای است که رسول اکرم (ص) پس از گذاردن آخرین حج خود در منطقه غدیر که به روایتی 120 هزار نفر آنجا حضور داشتند ایراد کرد که در یک تقسیم بندی شامل 11 بخش می شود.

لازم به ذکر است، در این برنامه که با مولودی خوانی، قرائت اشعاری در تکریم عید غدیر و … همراه بود به حاضران بسته های فرهنگی با موضوع غدیر اهداء گردید.

منبع: ایرنا
انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا