امام جمعه دماوند:

رفع مشکلات کشور نباید معطل برجام بماند/ سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را جدی بگیریم

امام جمعه دماوند با بیان اینکه رفع مشکلات کشور نباید معطل برجام بماند، گفت: سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را جدی بگیریم.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با مسؤولان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با دعوت از رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، نگاه مهمی را به دولت‌مردان جهت ساماندهی اوضاع کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی متذکر شدند که به برخی از آن نکات اشاره می‌کنیم.

وی افزود:  نخستین شرط عبور از مشکلات موجود، تهیه نقشه راه اقتصاد با ثبات است تا مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را بدانند و با احساس ثبات و آرامش به فعالیت اقتصادی بپردازند و دولت را هم کمک کنند.

امام جمعه دماوند گفت: دوم اینکه مسؤولان باید با انگیزه، شجاع و روحیه قوی داشته باشند تا در این جنگ اراده‌ها برابر هجمه روانی دشمنان انقلاب پیروز شوند.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: سوم اینکه، مسؤولان دولتی باید با مردم ارتباط نزدیک‌تری برقرار و برنامه‌های جبهه خودی و غیرخودی را در این جنگ اقتصادی به‌طور شفاف برای مردم بیان کنند؛ چهارم اینکه ما مخالف مذاکره با اروپا درباره برجام‌ نیستیم، اما نباید مشکلات کشور را معطل برجام کنیم.

وی تصریح کرد: پنجم اینکه، سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را جدی بگیریم، بخش خصوصی را تقویت کنیم و با متخلفان و مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد شود.

امام جمعه دماوند با اشاره به سفر ولایتی به روسیه که حامل پیام رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری بود، بیان کرد: در شرایطی که آمریکا و غرب ما را تحریم کرده، ما باید رابطه خود را با قدرت‌های مهم دیگر دنیا یعنی روسیه و چنین و هند تقویت کنیم.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: قدرت‌های شرقی به‌خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در امنیت منطقه دارد و می‌تواند تعداد زیادی از کشورهای منطقه را همگرا کنند؛ ضمن اینکه از زیرساخت‌های مستحکم انرژی و از نظر ساخت داخلی از استحکام برخوردار است.

وی گفت: از طرف دیگر امروز بین آمریکا و اروپا اختلافات جدی پیدا شده است؛ آمریکا با کانادا و مکزیک اختلاف پیدا کرده و پیمان نفتا فرو پاشیده شده است؛ از ائتلاف آمریکا و اروپا نیز چیز قابل‌توجهی باقی نمانده است و در این میان، سفر ولایتی به عنوان نماینده عالی رهبر معظم انقلاب و حامل پیام رئیس جمهور با موضوع اقتصاد به توافقات بزرگ اقتصادی انجامید و به نقطه‌های درخشان رسید.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: روسیه متعهد شد تا سقف ۵۰ میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کند و نیروگاه‌های بزرگ و کوچکی را در طول سواحل شمالی خلیج فارس و دریای عمان تأسیس کند.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: اگر این توافقات اجرایی شود در واقع می‌توان گفت که اقتصاد ایران یک جهش بزرگ و افزایش درآمدی ارزی دو برابر خواهد داشت؛ ضمن اینکه در طول ساخت این نیروگاه‌ها اشتغال عظیمی ایجاد خواهد شد و همچنین حجم عظیمی از آب شیرین وارد چرخه کشاورزی مناطق جنوب کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: تقویت خطوط انتقال برق از ایران به کشورهای آسیای میانه و ایجاد خط ترانزیت ایران با حوزه اوراسیا شامل روسیه، روسیه سفید، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان و ارمنستان می‌تواند قفل‌های روابط خارجی و ترانزیت ایران را که فعلاً محدود به دو یا سه کشور است را بشکند.

امام جمعه دماوند افزود: یکی از اهداف سفر مهم ولایتی کاهش سیطره دلار و یورو در مراودات اقتصادی ایران بود؛ اگر مصوبات این سفر اجرایی شود، ایران می‌تواند روی بازاری به وسعت ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار در سال حساب و کالای خود را با روبل و کالاهای مورد نیاز خود را با ریال وارد کند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: اگر فقط نگاه به شرق مقابل نگاه به غرب تقویت شود، ما شاهد انعقاد قراردادهای مشابه با چین و هند و وارد شدن ریال ایرانی در حوزه پولی یوان و روسیه خواهیم بود.

وی بیان کرد: همه این موفقیت‌ها در صورتی به‌دست خواهد آمد که ملت و دولت یکدیگر را پشتیبانی کنند و نقش مردم در اداره کشور جدی گرفته شود؛ چراکه امام راحل فرمودند «تا ملت در کار نباشد، نه از دولت و نه از استانداران کار بر نمی‌آید و همه باید کوشش کنید که رضایت مردم را در همه امور جلب کنید».

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا