دماوند؛ بیشترین تخلفات تغییر کاربری اراضی در استان تهران

tasarofمدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 144 هکتار از اراضی کشاورزی تصرف شده استان از ابتدای سالجاری تاکنون رفع تصرف و آزاد سازی شد.

به گزارش تارود، ‘اصغر رفیعی’ روز دوشنبه افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی از مهم ترین تخلفات سودجویان است که در راستای برخورد با متخلفان این حوزه، 144 هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربردی داده شده ، برای استفاده در بخش کشاورزی، آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه شهرستان دماوند بیشترین آمار تخلفات تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان تهران را دارد، اظهار کرد: درهمین ارتباط 25 هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده شهرستان دماوند نیز برای بهره برداری در بخش کشاورزی، آزادسازی شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان تهران افزود: 25 هکتار از اراضی کشاورزی روستای سربندان دماوند در قالب طرح طوبی برای اجرای طرح باغداری به یک شرکت کشاورزی واگذار شده بود که متاسفانه این شرکت به جای باغداری دراین اراضی، اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی دراین زمین ها کرده است.

وی ادامه داد: با همکاری و همراهی دادستان، فرمانداری و نیروی انتظامی شهرستان دماوند 160 فقره تغییر کاربری غیرمجاز شامل 8 هزار متر دیوارکشی، 23 دستگاه بنا و آلاچیق به مساحت یک هزار و 500 متر مربع در سطح این اراضی، تخریب شد.

رفیع با اشاره به روند غیرقانونی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در تمامی شهرستان های استان تهران، گفت: مقابله با تغییر کاربری اراضی از سوی جهاد کشاورزی استان پیگیری و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا