خبرنگاران، جهادگران عرصه آگاهی بخشی

روز خبرنگار در دماوندخبرنگاران متعهد، صاحبان اندیشه، قلم و جهادگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند که با حضور در صحنه های مختلف بدون هیچ واهمه ای به انعکاس حقایقی می پردازند که در آگاهی بخشی به جامعه نقش داشته و نیاز مردم و مسوولان را در کسب اطلاعات رفع می کنند.

امروزه نقش رسانه های جمعی، ارتباطات، اطلاعات و وسایل اطلاع رسانی دارای اهمیت بسیاری است و این موضوع با توجه به عصر ارتباطات، دیگر بر کسی پوشیده نیست.

تهیه اطلاعات به موقع، صحیح و فراهم آمدن وسایل اطلاع رسانی، علاوه بر ابزارهای گوناگون، نیازمند استفاده از افرادی متخصص و حرفه ای است که بتوانند در فعالیت هایشان خیر و صلاح مردم و جامعه را درنظر بگیرند و با آگاهی و استفاده از تجربیات بیشتر خدمت رسانی کنند که این مهمترین وظیفه خبرنگار و اصحاب قلم است.

خبرنگاران متعهد را می توان وجدان بیدار جامعه دانست، چون در نظامی که مردم به عنوان ولی نعمتان اهمیت و جایگاه ویژه ای دارند، اصل اول، پاسخگویی مسوولان به مردم است که در این راستا بخشی از این مسوولیت به عهده خبرنگاران و مطبوعات است.

خبرنگاران را می توان چشمان بینای مردم دانست که با بیان مشکلات آنان به مسوولان همچون پل ارتباطی عمل می کنند که شاید به واسطه حجم بالای وظایف مدیران گاها فرصت پرداختن به این امور فراهم نمی شود، که در این میان خبرنگار با اشاعه آن می تواند نقش پیام رسانی مطمئن را داشته باشد.

نقش خبرنگار متعهد به عنوان مهمترین و صادق ترین عامل اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی است و بهترین راه تهیه اطلاعات صحیح و قابل اطمینان از سوی خبرنگاران صورت می گیرد.

روز خبرنگار، روز هم سرایی در وادی جملات، حکایتی پابرجا در دنیای واژه ها، تعهد و احساس مسوولیت انسانی در وادی کلمه ها و عامل تابندگی دگرباره اندیشه ها است.

روز خبرنگار، روزی است که اهل قلم و بیان باید افتخار کنند که در خدمت بشریت هستند و برای پیشرفت انسانها گام بر می دارند.

روز خبرنگار، روز بندگان صالح خداست که جام شهد شهادت را نوشیدند و فریاد سرخشان بیداری اسلامی را به ارمغان آورد و آخرین دست نوشته هایشان با خونشان تالیف شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند خبرنگاران را تجلی بخش خدمات نظام دانست و افزود: خبرنگاران نقش بسزایی در انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا می کنند و اگر آنان در صحنه نباشند، بسیاری از خدمات به فراموشی سپرده شده و نادیده گرفته می شود.

ˈناصر محمودی فردˈادامه داد: اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند زیرا از یک سو چشم مسئولان نظام بوده و از سوی دیگر، انعکاس‏دهنده تمام خواسته های مردم هستند.

وی نقش خبرنگاران را در ایجاد این رابطه بسیار مفید دانست و از همه کسانی که در این عرصه تلاش می کنند به خصوص خبرنگاران شهرستان دماوند، تقدیر و تشکر کرد.

بخشدار رودهن هم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری از ویژگی های علاقمندان به این حرفه است که در کنار تمامی استعدادها و علاقمندی ها، شم خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز می تواند او را در این شغل موفق کند و با داشتن سرعت کافی در تصمیم گیری و انتقال سریع خبر، از ایجاد شایعه جلوگیری کند.

ˈرضا طاهرخانیˈ ادامه داد: حفظ کرامت، آزادی، شأن و منزلت این حرفه برای خبرنگار متعهد مهمترین و اصلی ترین دغدغه به شمار می آید زیرا با داشتن جامعه رسانه ای سالم، پاک و معنوی، می توان امید داشت که در راه رسیدن به آرمان ها، ارزش ها و واقعیات پیش رفته ایم.

وی داشتن اراده مستحکم، جسارت، و آگاهی به مسایل روز را از دیگر ویژگی های این شغل دانست و گفت: فعالیت در عرصه رسانه یکی از کارهای بسیار سخت است و یک خبرنگار باید فردی باشد که به شغل خود علاقه کافی داشته و احساس مسوولیت کند.

بخشدار رودهن خبرنگاران را همچون سربازانی دانست که در میدان جنگ تنها سلاحشان قلمشان است و بیان کرد: روز خبرنگار روز حق بینی و حق نویسی؛ روز گام نهادن در وادی آگاهی و نیک اندیشی و روز اطلاع رسانی با سلاح قلم است.

هفدهم مرداد ماه سال 1377، ˈمحمود صارمیˈ خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان در حالی که مشغول ارسال آخرین دست نوشته های خود از تسخیر کنسولگری ایران به دست گروهک تروریستی طالبان بود، توسط عناصر این گروهک به شهادت رسید.

جمهوری اسلامی ایران به همین مناسبت و به پاسداشت مقام خبرنگار روز هفدهم مرداد ماه را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

یاد و خاطره تمامی خبرنگاران شهید جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا