امام‌جمعه رودهن:

تقوای الهی باعث جدایی فقر از انسان می‌شود

امام‌جمعه رودهن گفت: عوامل مختلفی در جدایی فقر از انسان مؤثراست ولی مهم‌ترین چیزی که قرآن کریم بسیار بر آن تأکید دارد تقوای الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن اظهار داشت: توسعه و گشایش رزق و روزی و جدایی از فقر عوامل بسیاری دارد.

امام‌جمعه رودهن بابیان اینکه هرکه تقوای الهی پیشه کند و متقی باشد از هرگونه گرفتاری و نابسامانی خارج می‌شود افزود: بی‌صبری و عدم صبر موجب ناشکری و فقر می‌شود ضمن اینکه تأکید بر ذکر “لاحول الله قوه الا بالله ” توسط مؤمنان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

مدیح بیان کرد: اگر همه ما باخدا قهر کردیم نباید بیشتر از حقمان توقع داشته باشیم و خداوند متعال فرموده اگر اهل آبادی و هر شهری مؤمن شدند و تقوای الهی پیشه کردند برکت‌های زیادی را از آسمان و زمین نازل می‌کنیم.

وی افزود: اگر انسان خودش تقوای الهی را پیشه کند خدا گرفتارش را حل می‌کند و اگر جامعه اهل تقوا و ایمان باشد برکت‌های الهی بر او نازل می‌شود و اگر به سمت گناه و معصیت برود خلاف این صورت می‌گیرد.

مدیح تصریح کرد: ما هر کی باشیم و هر چیز تلاش کنیم با بدذاتی به‌جایی نخواهیم رسید و امام صادق (ع) در این خصوص فرمودند: خودت، ذاتت و نفست را پاک‌کن تا خدای متعال همه‌چیز را بر تو آسان کند.

امام‌جمعه رودهن ادامه داد: بعضی وقت‌ها گره‌های که در کار ما می‌افتد به رفتار و اخلاق خودمان برمی‌گردد و باید برای دیگران خوب بخواهیم تا خدا برای ما خوب بخواهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا