تعامل کلانتری آبسرد و شهرداری کیلان در جلوگیری از ساخت و ساز

شهردار کیلان گفت: بنده در طول تعطیلات نوروز در شهرداری هستم تا در خدمت مردم باشم و بتوانم مسائل را از نزدیک پیگیری کنم.

به گزارش تارود، سیدجلیل چوبداری  در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی در شهرستان دماوند بر لزوم کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز تأکید کرد.

وی گفت: با توجه به حساسیت فرمانداری، شورای تأمین و ستاد بحران دماوند بر جدیت خود برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در کیلان افزوده‌ایم.

شهردار کیلان با بیان اینکه مشکلی در مورد حساس‌ ترین روستای منطقه به نام «زان» در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز داریم، افزود: قسمتی از روستای زان جزء محدوده کیلان بوده، اما این روستا زیر نظر کلانتری شهر آبسرد است.

وی تصریح کرد: بعضی مواقع که توان ما برای جلوگیری از ساخت و سازها کم می‌شود، نیاز به نیروی انتظامی داریم و باید با کلانتری آبسرد هماهنگ کنیم و این مسئله مشکلاتی را برای شهرداری کیلان ایجاد کرده است.

چوبداری افزود: تقاضا داریم که به کلانتری کیلان اجازه ورود به این امر داده یا به کلانتری آبسرد ابلاغ شود که همکاری لازم را با شهرداری کیلان داشته باشد.

وی به تعیین لیست کشیک‌های نوروزی در شهرداری کیلان اشاره کرد و گفت: بنده در طول تعطیلات نوروز در شهرداری هستم تا در خدمت مردم باشم و بتوانم مسائل را از نزدیک پیگیری کنم.

شهردار کیلان پیشنهاد داد که برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، دست‌ اندرکاران امر فضای سبز را توسعه دهند و مشکلات کشاورزان را رفع کنند و تصریح کرد: باید بتوانیم به طریقی قبل از تخریب ساختمانی غیرمجاز، بر ساخت و سازها کنترل داشته باشیم.

چوبداری با بیان اینکه شهرداری کیلان این کار انجام داده و مشکل ساخت و ساز در کیلان زیاد جدی نیست، افزود: در زمینه توسعه فضای سبز در کنار ساخت و سازهایی که شکل می‌گیرد، اقداماتی را انجام دادیم که آبرسانی و لوله‌کشی به باغات و مزرعه‌های کشاورزی از جمله این اقدامات است.

شهردار کیلان پیشنهاد داد تا در سال آینده جلسات ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی در شهرها برگزار شود و آمادگی خود را برای برگزاری نخستین جلسه این ستاد در کیلان اعلام و دادستان دماوند نیز با پیشنهاد وی موافقت کرد.

یادآور می‌شود؛ شهردار کیلان پیش‌تر نیز از ایجاد 25 هکتار پارک و فضای سبز در کیلان در سال‌های اخیر خبر داده بود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا