مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند خبر داد؛

آموزش اصول پیشگیری از حوادث و اطفاء حریق در پایگاه‌های بسیج و مراکز آموزشی دماوند

آموزش اصول پیشگیری از حوادث و اطفاء حریق در مدارس و مراکز دانشگاهی و پایگاه‌های بسیج یکی از اهداف آموزشی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند است.

حسین میرزاملکی، مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: تمهیدات و برنامه‌های آموزشی آتش‌نشانی برای پیشگیری از بروز حوادث و رعایت نکات ایمنی است و با توجه به اینکه بسیاری از وقت دانش آموزان در مدرسه سپری می‌شود و در دوران تحصیل در مدرسه و پس از ترک منزل و حرکت به سوی مدرسه دانش آموزان همواره در معرض خطرات متفاوتی قرار دارند، آموزش نونهالان پیش‌دبستانی و دانش آموزان دبستانی توسط واحد آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی انجام می‌شود.

وی افزود: در راستای افزایش سطح ایمنی شهروندان و پیشگیری از حوادث، واحد آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند اقدام به آموزش اصول ایمنی آتش‌نشانی دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی در ایستگاه آتش‌نشانی به منظور آمادگی دانش آموزان هنگام مقابله با بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه در مدارس انجام می‌شود.

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف آتش‌نشانی شهرداری دماوند پیشگیری و اطفا حریق و پوشش حوادث است، در بخش آموزش، برنامه‌های آموزشی به همه شهروندان و در مدارس به دانش آموزان و در پایگاه‌های بسیج خواهر و برادر ارائه می‌شود تا با ارائه این آموزش‌ها و مباحث ایمنی، از بروز خطرات و مشکلات احتمالی که برای خانواده و جوامع امروزی پیش می‌آیند، جلوگیری شود.

میرزاملکی با تأکید بر شناسایی فعالیت‌ها به شهروندان در ایستگاه‌ها گفت: آشنایی شهروندان با خدمات آتش‌نشانی و همچنین حضور کودکان و نوجوانان در ایستگاه‌ها باعث می‌شود تا فعالیت‌ها و تجهیزات آتش‌نشانان به آنها شناسانده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا