آقای زنگنه! خودتان و معاونانتان در آن باشگاه نفت و نیرو چه می‌کنید/ شراکت مدیریت خصوصی و دولتی «ظن فساد» می‌آورد

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه وقتی مدیریت خصوصی با مدیریت دولتی در یکجا شریک شد، «ظن فساد» می‌آورد، گفت: روشن بگویید خودتان، معاونانتان و رئیس دفترتان در باشگاه خصوصی اندیشه‌ورزان نفت و نیروی ایرانیان چه می‌کنید.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نوبت بعدازظهر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد اظهار داشت: روز 28 مرداد است و بار دیگر باید این را مرور کنیم که آزموده را آزمودن خطاست، ولی گویا این شعر مژدگانی که گربه عابد شد را بار دیگر باید در کتب درسی بیاوریم و برای خود مرور کنیم.

وی با اشاره به اهمیت وزارت نفت خاطرنشان کرد: بحث من در این نطق فنی نیست و می‌خواهم درباره تضاد منافع صحبت کنم که ما در بحث کسب و کار مدیریت استراتژیک با آن مواجه هستیم. وقتی مدیریت خصوصی با مدیریت دولتی در یکجا شریک شد، ظن فساد می‌آورد و باید حواسمان جمع باشد.

ابطحی ادامه داد: مدیریت خصوصی تلاشش برای سود بیشتر است ولی مدیریت دولتی باید بودجه‌اش را از جایی بگیرد و نمی‌توانیم به مدیریت دولتی بگوییم بودجه‌تان را خودتان تهیه کنید. شاهد هستیم که وارد حوزه اقتصاد می‌شوند و کار خراب می‌شود و این بحث مفصلی دارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه گره اصلی فسادهای مدیریت‌شده در تعارض منافع است، تصریح کرد: در حوزه قانون‌گذاری، اجرا و نظارت بر اجرای قانون این تعارض منافع را نادیده گرفته‌ایم. اصل 141 قانون اساسی تأکید می‌کند که رئیس جمهور، معاون رئیس‌جمهور، وزیران و کارمندان دولت نمی‌توانند بیش از یک شغل داشته باشند و هرنوع شغل دیگری داشته باشند، خلاف است و ازجمله آن مدیریت عامل و هیأت مدیره انواع شرکت‌های خصوصی است.

وی در ادامه خطاب به زنگنه با بیان اینکه باشگاهی به نام اندیشه‌ورزان نفت و نیروی ایرانیان وجود دارد، تصریح کرد: شما به ما روشن بگویید خودتان، معاونانتان و رئیس دفترتان در آن باشگاه چکار می‌کنید. این باشگاه یک مؤسسه خصوصی است و سال 94 درست شده و تصمیمات راهبردی نفتی در این باشگاه گرفته می‌شود. نمی‌شود که هم مدعی و هم مدعا علیه یک وکیل داشته باشند چون معلوم است در چنین شرایط فساد ایجاد می‌شود و باید تکلیف این روشن شود، چون تعارض منافع ایجاد می‌کند. آقایان می‌توانند باشگاه بزنند و در باشگاه هم نروند ولی وقتی رئیس شرکت ملی نفت ایران و رئیس دفتر آقای زنگنه و دیگران هستند، اینها تصمیم‌گیر هستند و بخواهید یا نخواهید در معرض اتهام هستند و نباید باشند.

ابطحی با اشاره به اظهارات زنگنه که گفته بود وزارت جای گروهبان‌ها نیست و باید ژنرال‌ها بیایند تصریح کرد: آقای زنگنه شما 28 ساله بودید که معاون وزیر فرهنگ شدید و 30 ساله بودید که وزیر شدید و سوال اینکه شما از کی ژنرال شدید. باید اینها رشد کنند و زنگنه باید بیاید به مجلس و نماینده شود ولی مدیریت اجرا کی دست جوانان بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون فارغ‌التحصیلان نفت پشت در وزارتخانه هستند گفت: فرد به دانشگاه نفت رفته تا استخدام شود ولی اکنون هیچ خبری از استخدام نیست و این مشکلات ماست.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس ضمن طرح دو سوال از وزیر پیشنهادی نفت خاطرنشان کرد: شما در سال 92 تصمیم گرفته‌اید که پول خوراک پتروشیمی‌ها را با ارز مبادله‌ای بگیرید، در حالی که پیشتر در خارج از کشور دریافت می‌شد. چرا در سال 92 به صورت شبانه قرارداد میدان آزادگان را با چینی‌ها فسخ کردید و مجبور شدید که در تمام میدان‌ها و ازجمله فاز 11 آزادگان همان چینی‌ها را شریک کنید. اگر بد بود چرا ما می‌خواهیم در دریا این را اجرا کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا