رئیس راه و شهرسازی شهرستان دماوند خبر داد؛

آزادسازی ١٤ هکتار از اراضی ملی در روستای نوده بخش رودهن به ارزش ٥٨٠ میلیارد ریال

رئیس راه و شهرسازی شهرستان دماوند از آزادسازی بیش از ١٤ هکتار از اراضی ملی به ارزش ٥٨٠ میلیارد ریال در روستای نوده بخش رودهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد رنجبر با اعلام این خبر اظهار کرد: ادارات راه و شهرسازی می‌بایست با همکاری دیگر ارگان‌های ذیربط طبق سیاست‌گذاری‌ها و اهداف دولت به مشارکت جمعی و هم‌افزایی در این خصوص توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با پدیده شوم زمین‌خواری و تأکید بر صیانت و حفاظت از اراضی و منابع ملی، افزود: متأسفانه در منطقه هنوز شاهد اقدامات تعرضی و تصرفی به منابع آبی و خاکی هستیم که برخی نیز سازمان یافته صورت می‌پذیرد، لذا می‌بایست برخورد لازم با متجاوزان در دستور کار کلیه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان دماوند ادامه داد: در همین راستا و طی پیگیری‌های مداوم در ماه گذشته از طریق مراجع قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال، موفق به آزادسازی مساحت بیش از پنج هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه چشمه اعلاء دماوند که جزء با ارزش‌ترین اراضی این شهرستان می‌باشد, شده‌ایم.

رنجبر ادامه داد: اراضی مذکور قریب به مدت ٤٥ سال تحت تصرف شرکتی وابسته به سازمان میراث فرهنگی بوده است.

وی افزود: همچنین اداره راه و شهرسازی دماوند موفق به آزادسازی مساحتی بیش از ١٤٠ هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در روستای نوده رودهن گردیده و در این منطقه متصرفان به صورت غرس نهال و ایجاد ساخت‌وساز و دیوارکشی غیرمجاز قصد تصرف در این اراضی را داشتند که ارزش این اراضی بالغ‌بر ٥٨٠ میلیارد ریال بوده است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان دماوند رقم ارزش زمین‌های آزادشده در حوزه اراضی ملی را نشان دهنده ارزش بالای زمین در شهرستان دماوند و عامل تحریک کننده برای زمین‌خواران عنوان کرد و گفت: حفاظت از اراضی در شهرستان دماوند یک مسئله هر روزه و مهم تلقی می‌شود موضوعی که همچنان برای اداره راه و شهرسازی این شهرستان اولویت اول تلقی شده و با حساسیت این مسئله دنبال می‌شود.

رنجبر در پایان ضمن قدردانی از تلاش تمامی همکاران ستادی در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در امر صیانت از اراضی خاطرنشان کرد: ما تمام ساخت‌وسازها را کاملاً موشکافانه رصد می‌کنیم و در صورت بروز تخلف و یا تعدی به اراضی ملی با متجاوزان برخورد قانونی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا