مدیر امور عشایر استان تهران خبر داد؛

ممنوعیت محیط‌ زیست برای ورود عشایر به دشت لار صحت ندارد/ پروژه احداث خانه‌ بهداشت دشت لار در حال اجراست

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه ممنوعیت محیط‌ زیست برای ورود عشایر به دشت لار صحت ندارد، گفت: پروژه احداث خانه‌ بهداشت دشت لار در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، هاتف ممیزی در خصوص ممنوعیت ورود عشایر به دشت لار توسط محیط‌ زیست اظهار کرد: اینکه محیط‌زیست استان تهران برای عشایر دشت لار ممنوعیت ایجاد کرده است صحت ندارد و تأیید نمی‌کنم.

وی در خصوص تخریب سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های عشایر در دشت لار گفت: تخریب‌هایی هم که در منطقه لار اتفاق افتاده است با بررسی که به‌اتفاق استاندار تهران در جلسه‌ی شورای عشایر صورت گرفت، ایشان این موضوع را جهت بررسی دستور دادند و در صورت‌جلسه هم قید شد که با رعایت حریم کمی و کیفی رودخانه‌ها، مستحدثاتی که به‌منظور توسعه زیرساخت‌های بهداشتی است، انجام می‌شود و برای آن هیچ منعی وجود ندارد.

ممیزی خاطرنشان کرد: در مورد احداث خانه‌ بهداشت در دشت لار هم به خاطر شرایط اقتصادی موجود و کمبود مصالح و ابزار ساختمانی، با اشکال روبرو بوده است، اما پروژه در حال اجراست و تا آخر مردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر امور عشایر استان تهران در خصوص مشکلات مسیر تردد عشایر به دشت لار این‌چنین گفت: دو یا سه بند مصوبه در خصوص مسیر تردد عشایر است. یکی بحث بهسازی راه‌های عشایر است و احداث مستحدثات مرتبط با جاده‌های فنی مثل پل و آبراهه‌ها است که در صورت‌جلسه بررسی و رفع مشکلات عشایر قیدشده است و مشغول پیگیری هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا