رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند:

حضور اتباع بیگانه در شهرستان دماوند معضل جدی در اشتغال جوانان است/ مشاغل خانگی در شهرستان دماوند با مشکل جواز کسب و بهداشتی مواجه هستند

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند حضور اتباع بیگانه در این شهرستان را معضل جدی در اشتغال جوانان دانست و گفت: در حال حاضر مشاغل خانگی در شهرستان دماوند با مشکل جواز کسب و بهداشتی مواجه هستند.

علی مشهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود، ضمن بررسی معضل اشتغال در شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از مواردی که اشتغال جوانان این شهرستان را تحت تأثیر خود قرار داده است، اشتغال به‌کار اتباع خارجی است.

وی افزود: متأسفانه باوجود تعیین جریمه به‌صورت روزانه ۱۵۵ هزار تومان، همچنان برخی از افراد امور کارگری و سرایداری خود را به اتباع بیگانه می‌سپارند که لازم است قدری در این خصوص با ما همکاری داشته باشند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با بیان میزان اشتغال افراد در چهار ماه اخیر در سال جاری، گفت: ما در سال جاری توانستیم ۵۰ مورد جایگزینی افراد بومی به‌جای اتباع بیگانه در سطح این شهرستان انجام دهیم و این موضوع را موردتوجه قرار دادیم.

مشهدی عباسی ادامه داد: در چهار ماه اول سال جاری، تعداد ۵۸۰ جوینده کار اقدام به ثبت‌نام در این نهاد کردند که ۱۶۲ مورد خانم و مابقی آقا هستند؛ همچنین میزان ایجاد فرصت‌های شغلی ۴۱۵ مورد است که همه موارد مربوط به بخش صنعت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد به کار گماردگان در سال جاری نیز تعداد ۳۶۲ نفر است که از این تعداد ۱۰۳ نفر خانم و ۲۵۹ نفر آقا بودند، اما به‌طور کلی تعداد معرفی‌شدگان به‌کار در چند ماهه اخیر در سال جاری، ۶۲۳ نفر می‌باشند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از معرفی سه هزار و 606 نفر به کار توسط این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و 746 نفر موفق به فعالیت و مشغول به کار شدند و فعالیت این افراد نیز در بخش صنعت می‌باشد.

*مشاغل خانگی در شهرستان دماوند با مشکل جواز کسب و بهداشتی مواجه هستند

مشهدی عباسی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان دماوند توضیح داد: سال گذشته تعداد ۱۲ مورد شغل خانگی در این شهرستان ایجاد شد؛ اما این افراد متأسفانه با مشکلاتی مانند تهیه مجوز کسب و مجوز بهداشتی مواجه هستند که امیدواریم همکاری‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال نیز پرورش ماهی زینتی در مهرآباد رودهن و بسته‌بندی مواد غذایی در روستای اسلام‌آباد دماوند مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از طرح روستا تعاون و کارورزی به‌عنوان دو طرح کارآمد و خوب در راستای ایجاد اشتغال نام برد و تصریح کرد: به این منظور نشست‌های متعددی در خصوص رفع موانع اشتغال و تشکیل نشست کارگروه اشتغال در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مشهدی عباسی ادامه داد: همچنین تعاونی توسعه عمران نیز در شهرستان دماوند تشکیل شده است و در حال انجام امور زیرساختی در این خصوص هستیم که با توجه به در برگیری آن در حوزه گردشگری و اشتغال، امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم.

وی از وجود ۸۰۰ تعاونی در سطح شهرستان دماوند خبر داد و یادآور شد: از این تعداد، ۶۷۰ تعاونی به‌صورت فعال مشغول فعالیت هستند و مابقی لازم است تا به‌روزرسانی شوند.

*تحویل ۹۰ درصد از واحدهای مسکن مهر در گیلاوند 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در خصوص فعالیت تعاونی مسکن مهر در این شهرستان توضیح داد: تقریباً می‌توان گفت که ۹۰ درصد از این واحدها در گیلاوند به متقاضیان تحویل داده شدند و با پیگیری‌های فرماندار و امام‌جمعه این شهرستان، عملیات آسفالت‌ریزی نیز در این شهرک انجام شد.

مشهدی عباسی از محوطه‌سازی پروژه ورزشی کارگران در دماوند خبر داد و گفت: بخش اعظمی از این پروژه به اتمام رسیده است و امور داخلی آن در حال اجراست که امیدواریم تا پایان سال جاری مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گیرد.

*احداث سالن‌ ورزشی چندمنظوره در شرق استان تهران توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ ۶۰۰ نفر در شهرستان دماوند از مزایای بیمه بیکاری برخوردارند

وی ادامه داد: احداث این پروژه ورزشی چندمنظوره توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند صورت پذیرفته و به‌عنوان یکی از مجهزترین سالن‌های ورزشی چندمنظوره در شرق استان تهران به شمار می‌رود؛ البته امیدواریم در آینده احداث جاده سلامت، مسیر دوچرخه‌سواری و ایجاد استخر نیز در آن مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از بهره‌مندی ۶۰۰ نفر در این شهرستان از مزایای بیمه بیکاری خبر داد و تصریح کرد: کلیه کارفرمایانی که اقدام به جذب نیرو می‌کنند، باید افراد را مورد پوشش بیمه تأمین اجتماعی و حوادث قرار دهند که در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مشهدی عباسی ادامه داد: اهمیت این موضوع با توجه به نزدیکی به فصل گردوزنی در شهرستان دماوند چند برابر می‌شود، چراکه سال گذشته تعداد بسیاری در این زمینه آسیب دیدند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا