مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند:

سند 94 هکتار زمین در شهرک صنعتی دماوند از طریق ماده 477 اعاده و به بیت المال برگردانده شد/ وجود 155 طرح صنعتی فعال و ایجاد ظرفیت اشتغالزایی 10 هزار نفری در شهرک‌های صنعتی دماوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند گفت: سند 94 هکتار زمین در شهرک صنعتی دماوند از طریق ماده 477 اعاده و به بیت‌المال برگردانده شد.

مجتبی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: یکی از اتفاقات مثبت صورت گرفته توسط نماینده مجلس این بود که بعد از 17 سال در سال 99 از طریق جلسات نماینده با معاون اقتصادی قوه قضائیه، دادستانی، رئیس دادگستری و هماهنگی بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران موفق شدیم سند 94 هکتار زمین را از طریق ماده 477 اعاده و به بیت المال برگردانیم.

وی افزود: در شهرک صنعتی دماوند 2، 180 قرارداد یا طرح صنعتی ایجاد شد که در حال فعالیتند، تا پایان سال 98 نیز چهار قرارداد و دو واحد فعال در این شهرک داشتیم، در سال 99 تعداد قراردادها به 145 عدد و 3 واحد بهره‌بردار رسید که این رقم در سال 1400 به 180 قرارداد و 5 واحد بهره‌بردار افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند گفت: تا پایان سال 98 طرح فعالی نداشتیم اما در حال حاضر 155 طرح فعال صنعتی در این شهرک وجود دارد که ظرفیت اشتغالزایی اولیه این شهرک در فاز یک حدود 4000 نفر است و در ظرفیت نهایی اشتغالزایی مستقیم بیش از 10 هزار نفر می‌باشد.

نصیری ادامه داد: در شرایط کرونایی شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرک صنعتی دماوند به کمک آمد و در اوج کرونا 60 هزار ماسک به طور رایگان تهیه و در اختیار شهروندان قرار داد.

وی تصریح کرد: واحد صنعتی کیمیا شیمی این شهرک با تغییر خط تولید و سرمایه‌گذاری حدود 4 میلیاردی مواد ضدعفونی کننده و ماسک تولید کرد و مجددا حدود 50 هزار ماسک دیگر نیز تولید و در اختیار مجموعه بسیج و بهزیستی و کمیته امداد جهت توزیع در شهرستان قرار داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند عنوان کرد: در یک اقدام مثبت، جلسه‌ای با ریاست و معاونین زندان دماوند جهت برون سپاری بخشی از تولیدات واحدهای صنعتی برای زندانیان یا اشتغال به کار زندانیان پس از آزادی برگزار شد، این جلسه با حضور دادستان شهرستان در محل دادستانی برگزار و بازدیدی از زندان صورت گرفت که نهایتا معاونت اصلاح و تربیت زندان را به واحدهای صنعتی ای متصل کردیم که امکان این ارتباط و تولید بخشی از محصولات در زندان را داشتند.

نصری گفت: امید است با این ارتباط سهمی در روند اصلاح افراد بزهکار داشته باشیم که بنا به شرایط مختلف اعم از بیکاری، فقر و اعتیاد دست به بزه می‌زنند و از طریق اشتغالزایی برای این افراد سهمی در اصلاح امور جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا