رونمایی از خودروی عملیاتی آرگو ساخت شرکت درویش پایا در دماوند + فیلم و تصاویر

خودروی عملیاتی امداد و نجات آرگو ساخت شرکت درویش پایا در شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در مراسم رونمایی از این خودرو عملیاتی ساخت تولید علی قشقایی مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران و رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند به همراه جمعی از مسئولان حضور داشتند.

خودروی عملیاتی آرگو به همت تیم مهندسی شرکت درویش پایا با مهندسی معکوس از نمونه کانادایی و مشاوره‌‌های جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند ساخته شده است.

با ساخت این خودرو عملیاتی تولید داخل از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود و قیمت آن یکم چهارم مشابه نمونه خارجی این محصول می‌باشد.

شایان ذکر است خودروی عملیاتی آرگو تولید داخل در مقایسه با نمونه خارجی آن داری قدرت موتور بیشتر، پایداری بهتر و قدرت مانور بسیار بالاتری برخوردار است و کاملا در ساخت آن از قطعات ساخت داخل کشور استفاده شده است و در شرایط کویر،کوهستانی و داخل آب می‌تواند از آن به عنوان خودروی امدادی مورد استفاده قرار گیرد و برخی از مشکلات خودروی امدادی نمونه خارجی نیز در این خوردو رفع شده است.

درویش دماوندی، رئیس هیات مدیره کارخانه درویش پایا گفت: از خصوصیات خودرو این است که موتور آن  کد ام 13 سایپا با حجم 1300 سی‌سی می‌باشد و با تغییراتی که روی موتور ایجاد کرده‌ایم حدود 80 اسب بخار از این موتور قدرت گرفته‌ایم.

دماوندی افزود: تغییرات این موتور نسبت به مدل‌های 2022 کانادایی این است که موتور کانادایی 35 تا 40 اسب است اما این موتور دو برابر قدرت دارد همچنین گیربکس موتور 4 دنده و نسبت دنده حدود 4 برابر است که این اتفاق باعث قدرت مانور بیشتر و سرعت بیشتر در جای موردنیاز است.

وی ادامه داد: خودروی آرگوی کانادایی حدود 34 تا 35 کیلومتر بر ساعت بیشتر نمی‌تواند سرعت داشته باشد اما موتور ارتقا یافته حدود 70 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد که حتی در برف و یخبندان نیز این سرعت را دارد.

دماوندی تصریح کرد:  این ماشین روز به روز بهتر شده و در مدل جدید تمام سیستم‌ها طراحی دوباره شده و ارتقا یافتند، خودروی آرگوی کانادایی در اسکیل موتورسیکلت است اما آنرا به اسکیل خودرویی ارتقا دادیم.

وی اضافه کرد: مابقی سیستم‌ها همه توسط متخصصان داخلی در داخل طراحی و ساخته شده است.

رئیس هیات مدیره کارخانه درویش پایا گفت: با همکاری هلال احمر این خودرو را بعد از تعمیرات مهندسی معکوس کردیم و اولین ماشین کپی از روی ماشین کانادایی را ساختیم.

وی اظهار کرد: بعد از ساخته شدن ماشین متوجه عیب و نقص‌ها شدیم و با راهنمایی‌های انجام شده تصمیم گرفتیم طراحی را دوباره تغییر داده و ماشین را بهینه کنیم.

دماوندی افزود: دومین ماشین که رونمایی شد بهینه شده و نواقص روی ماشین کانادایی برطرف و قدرت آن بیشتر شده است همچنین این ماشین بومی سازی شده و دیگر برای ساختن آن نیازی به واردات از خارج از کشور نداریم.

وی ادامه داد: هلال احمر برای تعمیر ماشین‌ها با مشکل بسیاری روبرو شده زیرا قطعه نمی‌تواند وارد کند و اگر وارد کند بسیار گران قیمت است اما ماشین بومی سازی شده نیازی به قطعه وارداتی ندارد و حتی موتور آن از موتور پراید با قدرت بیش از 3 برابر قدرت ماشین کانادایی است که به راحتی تهیه و تعمیر و تامین می‌شود.

دماوندی تصریح کرد: در این قضیه ضمن افزایش کیفیت، بومی سازی ارجحیت داشته است همچنین کارآفرینی و تولید انبوه از مزیت‌های این اقدام است، این ماشین در درجه اول برای امدادگری استفاده می‌شود و در برف‌های سنگین، کویر، آب و… می‌تواند حرت کند و کاملا آفرود است.

وی اضافه کرد: این ماشین می‌تواند مصارف نظامی داشته و در نقاط مرزی و کویری مورد استفاده قرار گیرد و تا 50 درجه بالای صفر قابلیت کار دارد. امید است این خودرو منشا برکت برای ایران باشد و از خروج مقدار بسیاری ارز جلوگیری کند.

رئیس هیات مدیره کارخانه درویش پایا گفت: امروز این ماشین رونمایی می‌شود تا تولید انبوه آن که استارت خورده است آغاز شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا