رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خبر داد؛

ارائه گواهی مهارت به 1253 نفر توسط جهاد کشاورزی دماوند/ 15 نفر از کارآفرینان جهاد کشاورزی دماوند تولیدات خود را به بازار عرضه کرده‌اند/ معرفی 20 نفر کارآفرینان دماوند به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی

رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از ارائه گواهی مهارت به 1253 نفر توسط جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: 15 نفر از کارآفرینان جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تولیدات خود را به بازار عرضه کرده‌اند.

رازقه غلامرضایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: کارآفرینی نه تنها یک نوع زندگی شغلی می‌باشد، بلکه بسیاری معتقدند که یک سبک زندگی با سبک تفکر و فرهنگ است.

وی افزود: کارآفرینی یک پروسه بلند مدت را می‌طلبد، جهاد کشاورزی برای اینکه به مرحله کارآفرینی برسد اولین مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار دهد، موضوع آموزش است.

رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: بدون آموزش دادن، کسی را به عنوان یک کارآفرین معرفی نمی‌کنیم، بسیاری بانوان با مراجعه به این مکان آموزش‌هایی را در زمینه‌های مختلف پرورش قارچ، زنبور عسل و… می‌بینند اما صرفاً با این آموزش‌ها کارآفرین نمی‌شود و باید دوره‌های مترقی بلند مدت کارآفرینی را بگذراند.

غلامرضایی ادامه داد: به طور کلی در جهاد کشاورزی در سه مرحله کار می‌کنیم که یک مرحله بهبود کسب و کار است، اگر کسی کارش را گسترش دهد آن را بهبود داده است.

وی گفت: بخش دیگر توسعه کسب و کار است، یک فرد باید متوجه باشد که چه شغل‌هایی در چه زمان‌هایی کارایی بیشتری دارند وقتی شغلی جدیدتر در همان راستا ایجاد شود آن شغل توسعه یافته است.

*برگزاری یک دوره آموزش کارآفرینی، خلاقیت و راه اندازی کسب و کار در شهرستان دماوند

رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: ایجاد کسب و کار از دیگر مراحل است که طی آن به کسی که شغلی ندارد آموزش ایجاد یک شغل داده می‌شود، امسال یک دوره آموزش کارآفرینی، خلاقیت و راه اندازی کسب و کار صورت گرفت.

غلامرضایی با بیان اینکه آموزش‌ها با توجه به شرایط مختلف اجتماعی، آب و هوایی و غیره صورت می‌گیرد و شغل مناسب راه‌اندازی می‌شود، گفت: در سال جاری حدود 10 مربی کارآفرینی به صورت مهارتی به آموزش‌های لازم پرداختند، این مربیان وارد جامعه روستایی شده و آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: حدود یک هزار و 253 نفر خانم و آقا گواهی مهارت را کسب کردند و وارد بازار کار شدند، یکی از مراحل دریافت تسهیلات اشتغال برخورداری فرد از یک مهارت است.

رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: دوره‌های مهارتی از پنج روز تا هفت روز است که دوره مهارتی فشرده و کوتاه مدت هست اما در این مدت فرد می‌تواند راه‌های ایجاد شغل را بیاموزد.

غلامرضایی با اشاره به اینکه رسالت ما آموزش فعالیت و شغل‌های جدید است و افراد علاقمند را به تالار ترویج کشاورزی معرفی می‌کنیم، گفت: در شهرستان دماوند 15 نفر از کارآفرینانی که از صفر شروع کرده‌اند توانسته‌اند تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: پخت نان محلی، تولید سرکه و سیب درختی و رشته خانگی، کارگاه قالیبافی و خیاطی زمینه‌های فعالیت شغلی افراد مذکور است، تعداد آموزش دیده‌ها نیز بسیار است.

رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: تمامی مقدمات دریافت تسهیلات را برای کارآفرینان فراهم می‌کنیم، امسال نیز 20 نفر را برای این امر به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا