فرماندار شهرستان دماوند:

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان دماوند نگران کننده است/ وضعیت صف توزیع مرغ دولتی باید مورد ساماندهی قرار گیرد

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان نگران کننده است، گفت: وضعیت صف توزیع مرغ دولتی باید مورد ساماندهی قرار گیرد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی حیدری در بیست‌ویکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به گزارشات ارسالی ازوضعیت شیوع کرونادرشهرستان دماوند،نگرانی‌ها دراین خصوص دوچندان شده است که بااتخاذتدابیر جدید، سعی بر کنترل این روند درکوتاه‌ترین زمان ممکن داریم.

وی افزود: در خصوص اجرای طرح شهیدسلیمانی،قرار بر کند شدن این روند وتعطیلی طرح مذکورنبود، متاسفانه برخی از فعالیت ها در این راستا قدری متوقف شده که نیازمند همکاری نیروهای هلال احمر، سپاه وبسیج خواهیم بود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با توجه به شلوغی های ناشی ازصف توزیع مرغ دولتی،بایددرخصوص ساماندهی این وضعیت تدابیری اندیشیده شودکه علاوه بر بحث خطرات کرونایی،حرمت انسانی نیزدراین راستا مورد توجه قرارگیرد.

حیدری تصریح کرد: فرمانداری دماوند درخصوص تأمین هزینه امکانات و تجهیزات درمانی کماکان همراهی لازم را با مجموعه شبکه بهداشت ودرمان خواهد داشت و با تجدیدنظر درلیست ملزومات با اولویت کرونا، همکاری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: زحمات نیروهای بسیج درطرح شهید سلیمانی جای تقدیر دارد،امادرخواست ماجدیت و تلاش مجدد در خصوص طرح همراه بیمار و حفاظت از خانواده های افرادمبتلاست.

*ضرورت جلوگیری از تجمع کارگران فصلی در راستای مبارزه با شیوع کرونا در شهرستان دماوند/ تاکسیرانی در خصوص تعداد مسافران و استفاده از ماسک نظارت کند

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: نیروی انتظامی با همکاری شهرداری‌ها طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز و برخورد با اتباعی که به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت هستند، را مدنظر قرار دهد.

حیدری افزود: متأسفانه در ساعاتی از روز شاهد تجمع کارگران فصلی در محل‌هایی مانند مهرآباد، آبسرد و گیلاوند هستیم که این امر باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود، این موضوع نیازمند کمک نیروی انتظامی است؛ هر چند که از تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی این افراد تشکر می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه شهرداری‌ها انتظار بیشتری در خصوص اطلاع‌رسانی خطرات ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی داریم، لذا خلاقیت و فعالیت بیشتر روابط عمومی شهرداری ها در این راستا موثر خواهد بود.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: علاوه بر این در حوزه تاکسیرانی نیز باید نظارت بیشتری توسط شهرداری ها در خصوص تعداد مسافران و استفاده از ماسک صورت گیرد.

*ایجاد محدودیت‌ فعالیت برخی از اصناف صرفا به منظور تأمین سلامتی مردم است

حیدری عنوان کرد: متأسفانه اصناف بیشترین آسیب را به لحاظ سلامت و معیشتی دیدند، اما ایجاد محدودیتها صرفاً برای تأمین سلامتی مردم است.

وی گفت: ما اعتقادی به تعطیلی اصناف نداریم، چرا که این امر موجب فشار بر زندگی و معیشت آنها می شود؛ اما در خصوص فعالیت حوزه اصناف، با توجه به رنگ بندی شهرها تعاریف و موارد خاصی ابلاغ شده است.

فرماندار شهرستان دماوند  بیان کرد: بر این اساس در قدم نخست اعمال محدودیت در مورد صنوف پرخطر و شلوغ در دستور کار قرار می‌گیرد، اما در صورت عدم همکاری و رعایت نکردن پروتکل‌های ابلاغی، به ناچار باید به سمت تعطیلی و اعمال محدودیت ساعتی اصناف ضروری پیش رویم.

وی ادامه داد: پارک‌ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و مسیرهای منتهی به رودخانه‌ها و مراکز تفریحی باید مسدود شود.

حیدری بیان کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و همکاری دستگاه‌های مختلف و همه اقشار مردم، شاهد سیر نزولی بیماری کرونا در شهرستان دماوند باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا