توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان به همت بسیج اصناف شهرستان دماوند همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع)

۲۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان به همت بسیج اصناف شهرستان دماوند همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) توزیع شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، در مراسمی با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دماوند، رئیس اداره صنعت‌، معدن و تجارت شهرستان دماوند ۲۰۰ بسته معیشتی جهت توزیع در بین نیازمندان به همت بسیج اصناف دماوند تهیه و توزیع گردید.

صادقعلی، مسئول بسیج اصناف دماوند گفت: اصناف شهرستان دماوند هرساله با همت و همکاری فرماندهان پایگاه‌های مقاومت تابعه و بسیجیان اصناف در سه مرحله اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان می‌کند.

وی افزود: این سه مرحله شامل ماه مبارک رمضان، اول سال تحصیلی در قالب هر کاسب یک دانش‌آموز، شب عید در قالب یک کاسب یک دانش‌آموز می‌باشد.

مسئول بسیج اصناف دماوند بیان کرد: مرحله اولین کمک‌های معیشتی در سال ۱۴۰۰ به‌مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) اقدام به تهیه ۲۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش ۹۰ میلیون تومان کرده است.

*باید انفاق و رسیدگی به نیازمندان را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند اظهار کرد: عبادت فقط شامل نماز و روزه نیست و انفاق‌ها و رسیدگی به نیازمندان از جمله عبادات مالی به شمار می‌روند.

وی افزود: رسیدگی به نیازمندان در شرایط اقتصادی کنونی از اهمیت بیشتری برخوردار است و خوشبختانه بسیج و اصناف و اتحادیه‌ها در این زمینه فعال هستند. امیداست فعالیت‌های خیرین در این زمینه بیشتر از قبل باشد.

 امام جمعه شهرستان دماوند گفت: باید انفاق و رسیدگی به نیازمندان را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم و این مهم به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم نهادینه شود.

*در شرایط اقتصادی فعلی بسیج اصناف دماوند به فکر شهروندان کم برخوردار است

آرش آقاجان احمدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند اظهار داشت: در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) کمک‌های مومنانه تواما ادامه دارد، این مهم با محوریت بسیج اصناف از چندین سال گذشته شروع شده و پایگاه‌های بسیج در این خصوص بسیار فعال هستند.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی بسیج اصناف به فکر شهروندان کم برخوردار است و در هر مقطعی که واجب‌تر به نظر می‌رسد اقدام به تهیه و توزیع بهداشتی سبدهای کالا و اقلام پر مصرف می‌کند که بسیار خداپسندانه و مهم است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: هرچند ممکن است سبدهای کالا به اندازه تمام افراد کم برخوردار شهرستان نباشد اما آنها در مقاطع مختلفی توزیع می‌شوند لذا می‌توان گفت تعداد کثیری از مردم کم برخوردار شهرستان در مراحل مختلف از این سبدها بهره‌مند می‌شوند.

آقاجان احمدی ادامه داد: هرچند سبد کالا نیاز یک سال خانواده ها را تامین نمی‌کند اما کمک‌های ارائه شده حداکثر توان بسیج اصناف را می‌رساند و هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: بسیج اصناف گاهی از منابع مالی خود در اختیار طرح مومنانه قرار می‌دهند تا در سطح شهرستان توزیع شود و گوشه‌ا‌ی از کمبودها جبران شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند بیان کرد: خوشبختانه سپاه دماوند، بسیج اصناف و دیگر نهادها این اقدام را به درستی مدیریت می‌کنند و امید است این موضوع تداوم یابد و هر روز شاهد افزایش چشمگیر اقلام و دفعات توزیع آنها در سطح شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا