رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند:

تهیه نقشه کاداستر برای 5 پلاک ثبتی در شهرستان دماوند/ اجاره مراتع شهرستان دماوند به عشایر گرمسار تهدیدی برای دامداران بومی محسوب می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از تهیه نقشه کاداستر برای پنج پلاک ثبتی در این شهرستان خبر داد و گفت: اجاره مراتع شهرستان دماوند به عشایر گرمسار تهدیدی برای دامداران بومی محسوب می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، جمشید جویباری در هفتمین نشست شورای اسلامی شهرستان دماوند با حضور مسئولان اظهار داشت:  پروژه ملی تهیه نقشه کاداستر در دستور کار است و در چند روز اخیر پنج پلاک مومج، کهنک، دهنار، هویر و تار در دستور کار قرار گرفته‌اند و مردم نیز می‌توانند از مزایای نقشه کاداستر بهره‌مند شوند.

وی افزود: در خصوص تخصیص عرصه به دستگاه‌های دولتی هیچ منعی وجود ندارد، در رابطه با کشت گیاهان دارویی باتوجه به محدودیت منابع آبی، اشخاص در قالب طرح‌های مرتع‌داری مورد حمایت قرار می‌گیرند و عرصه در اختیار قرار داده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند ادامه داد: تخصیص زمین به مسکن جوانان نیز مشکلی وجود ندارد و تاکنون 8 مورد سند به نام مزایده مسکن پیگیری شده است، زمین به طور رایگان به بنیاد مسکن تحویل داده می‌شود.

جویباری با بیان اینکه تهدیدی کل شهرستان دماوند را زیر سوال می‌برد ادامه داد: سال گذشته در حوزه دماوند و فیروزکوه، اجاره مراتع شهرستان به عشایر گرمسار مورد پیگیری افرادی قرار گرفته بود و قانون نیز از آن حمایت می‌کند، اما باید مراتع را به بومیان اجاره داد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته 7 هکتار از اراضی ملی واگذار شدند اما اکنون مشکل قانونی پیدا کرده است، 6 هکتار بدون مجوز واگذاری فروخته شده‌ است و در محدوده قانونی شهر وارد شده اند و بنیاد مسکن اینجا سمتی برای تعیین تکلیف ندارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند عنوان کرد: اراضی معوض در روستاها هیچ محدودیتی ندارند اما مکلف هستیم که کل اراضی حریم شهر را به راه و شهرسازی تحویل دهیم.

جویباری گفت: در رابطه با مسکن جوانان، با راه و شهرسازی مشکل داریم که باید رفع و تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: حفاظت و حراست از اراضی ملی ازوظایف این اداره است که از ابتدای سال تا کنون 15 مورد حکم قطعی قضایی در این رابطه اجرایی شده‌اند که اغلب در حریم شهرها بوده‌اند، 47 مورد تبصره داشته ایم و 20 مورد پرونده تصرفی تشکیل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند بیان کرد: در رابطه با تداخل مرزی باید وزارت کشور ورود کند، شاید برخی از آبخیزها به سمت گرمسار باشد، از آنجا که مرز آبخیز و رواناب به سمت گرمسار می‌رود مقداری از حریم و حوزه استحفاظی شهرستان کم شده است اما تابع تصمیمات کلان کشوری هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا