آیین رونمایی از ۳۸ عنوان کتاب نویسندگان، مترجمان و تصویرگران دانش‌آموز شهرستان دماوند + تصاویر

۳۸ عنوان کتاب نویسندگان، مترجمان و تصویرگران دانش‌آموز شهرستان دماوند رونمایی شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، ظهر پنجشنبه آیین رونمایی از ۳۸ عنوان کتاب نویسندگان، مترجمان و تصویرگران دانش‌آموز شهرستان دماوند در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای کوثر برگزار گردید.

در این مراسم سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، لاریجانی معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تهران، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، عابدین بخشدار مرکزی دماوند و جمعی از مسئولین، مؤلفین، فرهیختگان و مدعوین حضور داشتند.

*موفقیت‌های ادبی نوجوانان و جوانان موجب افتخار شهرستان دماوند است

سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند در خصوص موفقیت‌های ادبی نوجوانان و جوانان موجب افتخار این شهرستان است و این نوجوانان موجب سربلندی ما هستند.

وی افزود: این اقدام فعالان جوان ادبی شهرستان حرکت با ارزشی است و نوجوانان و جوانان باید به این سمت ترغیب و تشویق شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب نیز به اشعار مسلط هستند و به نویسندگان و شاعران اهمیت بسیاری می‌دهند که این مهم باعث خوشحالی ماست.

رسولی‌نژاد بیان کرد: برای حمایت و همراهی از جامعه ادبی نوجوان و جوانان آمادگی داریم و این حرکت بسیار با ارزش آنها باید مورد تشویق و حمایت قرار گیرد.

*38 نویسنده، تصویرگر و مترجم دانش‌آموز شهرستان دماوند نیاز به پشتیبانی مالی دارند/ نهضت کتاب نویسی در شهرستان دماوند باید راه اندازی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه هزینه‌های چاپ کتاب بالا رفته است، اظهار داشت: 38 نویسنده و مولف یا تصویرگر و مترجم دانش‌آموز شهرستان نیاز به پشتیبانی مالی دارند و بهتر است اگر کتاب‌ها چاپ شده مسئولان کمک کرده و تعدادی از کتاب‌ها را خریداری کنند.

وی افزود: باید بودجه‌ای جهت خریداری کتاب‌ها برای مدارس و برگزاری مسابقات از این 38 اثر در نظر گرفته شود و این نویسندگان در کشور معرفی شوند.

امام جمعه دماوند گفت: تاکنون حدود 500 کتاب توسط نویسندگان دماوندی به چاپ رسیده است و به نظر نمی‌رسد که در سطح کشور این تعداد نویسنده در یک شهرستان وجود داشته باشد.

فتاح دماوندی ادامه داد: باید کتابخانه‌ها و کتابخوانان و نویسندگان را پشتیبانی کرده و نیز فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم البته اتاق فکری باید تشکیل شود که در آن فرهنگ کتابخوانی در شهرستان گسترش بیشتری یابد و مردم در این زمینه رشد کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: نیاز است چاپ کتاب درباره روستا و شهدای روستاها چاپ شود که با کمک بخشداران و فرمانداران می‌توان مطالبی درباره کل شهدا جمع‌آوری و برای چند روستا یک کتاب چاپ شود.

فتاح دماوندی گفت: شهدا گنجینه‌های ما هستند و باید با کمک اداره حفظ آثار انقلاب اسلامی کتاب‌هایی درباره شهدا که قهرمانان ما هستند به چاپ برسد، همچنین درباره خود روستاها و مفاخرشان و تولیدات کشاورزی، آیین‌ها و سنت‌هایشان نیز می‌توان مطلب نوشت.

وی بیان داشت: نهضت کتاب نویسی در شهرستان باید راه اندازی شود و با کمک مسئولان آثار بیشتری تولید و چاپ و نشر شوند.

لازم به ذکر است در این مراسم از کتاب‌های تالیف و ترجمه شده همچون “نوشته‌هایی از دل” اثر دانش‌آموز نرگس رضائیان، “نغمه‌های عاشقانه”، “خلوت دل و قاصد” اثر دانش‌آموز زینب سیلمان آهی، “اردوی مدرسه” اثر دانش‌آموز عرشیا سیدآبادی، “دندونم دارا می‌افته” اثر دانش‌آموز پارسا صیفی، “حیات عاشقی و قفس”، “خانه من نیست” اثر دانش‌آموز مریم طاهری، “جویندگان قدرت” اثر دانش‌آموز مهلا فتاح دماوندی، “توپ کاغذی مرتضی” و “باغ گردو” اثر هادی فتاح دماوندی، “جدال با داعش” و “فداکارترین انسان(مهر مادری)” اثر دانش‌آموز علی کریمی، “قصه‌های رنگی رنگی” اثر معصومه خوبانی، “سه ماهی”، “نازی و جوجه اردک” و “اسراف کردن خوب نیست” اثر معیدرضا محمدی و “در حسرت تو” اثر فاطمه نجاری رونمایی شد.

همچنین در قسمت آثار تصویرگران دانش‌آموز “من بیماری را شکست می‌دهم” و “باغ گردو” اثر ریحانه فراغت محمدآبادی، “توپ کاغذی مرتضی” اثر فاطمه فیضیان هنر، “سه ماهی”، “نازی و جوجه اردک”، “اسراف کردن خوب نیست” و “باغ گردو” اثر زهرا کریمی و صباح باباعلیان رونمایی گردید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا