تخریب مجلس و شورای نگهبان؛ اولویت راهبردی اصلاح طلبان در جلسات استانی

همایش «تدبیر واصلاح طلبان» شب گذشته با حضور کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری دینی و اعضای شورای مرکزی این حزب، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و حزب مردم سالاری استان گلستان در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این مراسم با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه به آن می پردازیم:

ساعت 17:30 آهنگ ها یکی پس از دیگری شنیده می شد، آهنگ های  حماسی سالار عقیلی ،کلیپ های تصویری امام رضا(ع)  وکلیپ یاردبستانی برای مهمانانی که یکی پس از دیگری وارد می شدند پخش می شد.

بعد از تاخیر 40 دقیقه ای در ساعت 18:10 کواکبیان به همراه میزبانان وارد سالن مراسم شد.

** تجری قاری قرآن بدون مقدمه به روی سن رفت و به تلاوت قرآن پرداخت و بلافاصله نیز سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

** پخش کلیپ «نوسفر» که مربوط به انتخابات رئیس جمهوری و فاتحه به روح درگذشتگان مجلس و شهیدان رجایی و باهنر از سوی مجری مراسم آغازگر مراسم بود.

** مجری مراسم گفت: این همایش در حمایت از دولت دبیر و امید است از این دولت حمایت می کنیم تا ان شا ا.. بتوانیم در امورات سیاسی اجتماعی موثر واقع شویم .

00352

** در ادامه مراسم شیخ اسماعیل اسلامی دبیرکل حزب مردم سالاری گلستان اولین سخنران همایش بود که با شعر چه خوش است که من بمیرم به ره ولای مهدی و.. آغازکرد و گفت: با توجه به اسم همایش ارج نهادن به تمامی خدمتگذاران انقلاب بویژه رجایی و باهنر و حمایت از دولت تدبیر و امید شکل گرفته است که در تمامی موارد به وظایف خودآگاه باشیم.

وی ادامه داد: توفیقی شد که در عرصه و زمانی زندگی کنیم که به مرجعیت حضرت امام (ره) اقتدا کنیم و در کشوری شیعه و با رهبری علمای شیعه و تحت لوای انقلاب زندگی کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اساس اسلام شعار امام و برمبنای فقه اسلامی اداره می شود،گفت: تمام امورات قوانین باید بر مبنای فقه اسلامی و عقل باشد و اگر از آن جدا شویم نمی توانیم به خوشبختی برسیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) در امورات سیاسی معتقد است به رای و نظر مردم و برمبنای اصل اسلام و این جلسات برهمین اساس و مبناست.

اسلامی تصریح کرد: مردم در خرداد92 حماسه ای آفریدند که مقام معظم رهبری حضور و انتخاب مردم را حکیمانه، مبتنی برعقل، خرد، ایثار و گذشت جمعی عنوان کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: اصل و اساس حمایت از دولت است و دولتی که شکل گرفته باید توسط احزاب و گروه ها یاری شود.

دبیر حزب مردم سالاری گلستان گفت: رئیس جمهور 2 شعار کلیدی دارد تعامل با دنیا و توافق هسته ای که اثرات آن لمس و وعده های دیگر محقق خواهد شد و مردم نیز باید در این مسیر به دولت کمک و یاری کنند.

وی با بیان اینکه ما نیز از مسئولین عالی رتبه استان که منصوب به دولت روحانی از استانداران تا فرمانداران و.. تقدیر و تشکر و حمایت می کنیم ، افزود: کواکبیان شخصیتی هوشمند، فهیم ، مدافع ارزش های انقلاب است و ایشان به طرف بسیاری از مسائل انحرافی نرفتند و باروش خاص خود و در چارچوب انقلاب به فعالیت می پردازند.

اسلامی ادامه داد: حزب مردم سالاری اعتدال گرا است ، اهل تعامل و مذاکره هستیم و با دولت با اعتدال مسیر را ادامه می دهیم.

در ادامه کلیپ صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش شد

00352 1

** سخنران بعدی مراسم رضا جلالی جانباز دفاع مقدس و استاد دانشگاه بود که با شعر دلبسته فریادیم سخنان خود را آغازکرد.

**وی گفت: 74 ماه در سن نوجوانی در جنگ بوده است، 8 سال دلداگی و بیقراری، چه کسانی  استفاده ابزاری کردند؟؟ همه ما از هر سلیقه ای به آنان مدیونیم و هیچ کس حق ندارد از آنها استفاده ابزاری کند.

جلالی گفت: هیچ کس جای حضرت آیت الله رفسنجانی در کردستان را نمی گیرد که برخی با حب و بغض و با تخته سیاه ناجوانمردی موجبات حذف ایشان را در7 اسفند ماه فراهم کردند.

وی دربخشی از سخنان خود دکترظریف را بزرگ خواند و با بیان اینکه دلواپسان در 4 مرحله ابراز دلواپسی می کنند، گفت: این در حالی است که رهبر انقلاب این بزرگ مرد را سرباز وفادار انقلاب، شجاع ، هوشمند و شجاع خواندند.

جلالی افزود: مذاکرات برای79 میلیون ایرانی بود که اشک ها سرازیر تر نشود، قرینه دکتر روحانی و ظریف ودیعه بزرگی بود که راه سعادت مندانه را در پیش گرفتند؛ اخطار می کنم که تاحد جان در این راه ثابت قدم خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما امروز هوشمندانه وفادارانه و دوراندیشانه خط مقدم راه شهیدان را جستجو می کنیم و موجبات سعادت را فراهم خواهیم کرد.

جلالی با بیان اینکه وقت آزمون و خطا سپری شده است ، گفت: ملت دیگر به ما اعتماد نخواهند کرد و مردم خوب می فهمند آنجا که به سلاخی 74 میلیون نفر می رفتند و لجوجانه به کارهای خود ادامه می دادند.

وی از مصادره نکردن شهدا سخن می گفت و ابراز داشت: کواکبیان 14 فامیل درجه یک خود را ازدست داد، جانباز، رزمنده جنگ است، پرخاش ما از عمق دردی است که بر بغض ما سایه افکنده است.

جلالی ادامه داد: بسیاری از مخالفین برای اینکه ماها در انتخابات نباشیم پرونده سازی کرده اند، خیلی از اصولگرایان واقعی محترمند، محک و ارزیابی در رقابت خوب و پایدار مردم در کرسی های بهارستان رقم خواهد خورد.

وی افزود: رهبری از برجام دفاع کردند و آن را باشکوه خواندند و در تایید راه توافق نرمش قهرمانانه را عنوان کردند.

جلالی گفت: 1000 نفر دلواپس برای بدبختی 79 میلیون نفر تلاش می کنند و آنان مانند کوسه گرسنه ای هستند که برای رسیدن به هدف خود همه کار می کند.

** در حالی که جلالی سخنان خود را با این جمله پایان داد فردی از میان حضار برای تایید ماشا ا.. گفت و بقیه نیز با دست زدن همراهی کردند.

** کلیپ«روزی برای خبرنگار» با اجرای طنز مجری نام آشنای مسابقه قندپهلو و طنزپرداز پخش شد که برای ظریف طنازی می کرد.

** یکی از حضار نیز بعد از کلیپ باصدای بلندبا گفتن صلوات بر ظریف حضار را به صلوات دعوت کرد.

00352 1

** سخنران پایانی مراسم مصطفی کواکبیان بود که توسط مجری به روی سن دعوت شد و از آنجایی که میز و صندلی برای وی حاضر نشده بود ایشان به ابراز احساسات پرداخت و حضار نیز برای پاسخ به ایشان دست زدند.

کواکبیان درحالی به سخنرانی پرداخت که بر روی پرده «مقدم دبیرکل حزب مردن سالاری و اعضای شورای مرکزی ، مسئولین محترم کمیته ها، دبیران محترم استانی را در افتتاحیه اردوی تابستانی استان گلستان را گرامی می داریم.» درج شده بود.

دبیرکل حزب مردم سالاری سخنان خود را با طرح سوال اصلاح طلبان برای برون رفت از وضعیت فعلی کشور چه تدبیری دارند؟، آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم با کمک اصلاح طلبان  به روی کار آمده است ، گفت : دولت معتقد است تماما اصلاح طلب نیست، در بخش هایی از بدنه اجرایی دولت برخی از احمدی نژادی ها هنوز فعالیت می کنند.

کواکبیان افزود: برخی دولت را متهم می کنند که مسئولان را اتوبوسی آورده اند اشکال ندارد اما فقط جابجایی صورت گرفته است و حذفی در کار نبوده است و چندان تغییری در بدنه اجرایی ندیدیم.

وی با بیان اینکه کشور باید به سمتی پیش برود که پست‎های سیاسی تغییر کنند و پست‎های تخصصی نباید تغییری صورت کنند، اذعان داشت : اصلاح‎طلبان باید جدای از تدبیر دولت، تدبیر دیگری کنند و احزاب فعالیت بیشتری داشته باشند.

دبیرکل حزب مردم سالاری ادامه داد: اصلاح طلبی پروسه است نه پروژه ، متعلق به افراد خاصی نیست، مطالبه گر فریاد مردم است، اصلاحات واقعی نمی تواند جدای از مردم باشد، بحث آن در چارچوب نظام و قانون اساسی  است.

وی افزود: اصلاحات با انقلاب متفاوت نیست ودر چهارچوب نظام ، تحولات جدی  و مطالبات مردم است اما عده‎ای ناروا تلاش می‎کنند که اصلاح‎طلبان را حذف کنند.

کواکبیان گفت: امام حسین(ع) بزرگترین اصلاح طلب تاریخ است ما پرچم اصلاح طلبی را در مجلس نهم برافراشته خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برخی از افراد و وزرای دولت قبل، پای جارچی ها و افرادی که هنوز دم خروس احمدی نژادی بودنشان هویداست جمع شدند و با نام هایی مانند «یکتا» که خود را مستقل عنوان می کنند، به فعالیت پرداخته اند باید مجوز فعالیت از وزارت کشور بگیرند.

کواکبیان افزود: ما باید تدبیر جدی بیندیشیم که آنها از مجلس مرخص شوند و بروند استراحت کنند و یک مجلس کارآمد، انقلابی، متخصص، نوگرا و نواندیش که به فکرملت تشکیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز نتیجه ریل گذاری نادرست اصولگرایان است که دولت نمی تواند کاری انجام دهد ، گفت: دولت کارآمد برخواسته از مجلس کارآمد است، مجلس باید با دولت همره اباشد و نباید چوب لای چرخ آن بگذارد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه برخی نمایندگان می گویند ما به فکر طرح عدم کفایت رئیس جمهور هستیم اما  زمانیکه که معلوم نبود 750 میلیارد دلار در 8 سال دولت قبل هزینه شد آقایان سکوت کردند و زمانی که حرف عدم کفایت سیاسی شد، گفتند: خجالت بکشید، این دولت مورد تائید رهبری است، این درحالی است که  دولت به یک ثبات اقتصادی رسیده و مذاکرات هسته ای را نیز به پایان رسانده و شما که مدعی ولایت مداری هستید بعید است.

** در بخشی از سخنان دبیرکل حزب مردم سالاری بابک زنجانی که به تمسخر«بابک مامانی» خوانده شد و پول های میلیاردی نفت 7/2 میلیارد و 13 هزار میلیارد و دکل های خریداری شده و.. کجا هستند عنوان شد.

** وی که با لحن تمسخر آمیزسخن می گفت: دکل ها را اهدایی به چاوز خواند و با بیان اینکه خدا بیامرزه مادرش هم تاریخی شد.

کواکبیان افزود : نمایندگان مجلس متوجه متن فارسی و ترجمه توافق نامه نمی شوند و npt را mpt می نویسند و 50،60 نماینده هم آن را امضا می کنند طرح سه فوریت خود را نیز با جعل امضا ارائه می کنند؛ واقعاخجالت دارد.

وی ادامه داد : همین نمایندگان طرحی را به تصویب می رسانند که برای نمایندگی شان نیازی به تایید صلاحیت نباشد که این خجالت آور است، نمایندگان باید مانند دیگران فرم پرکنند، این در حالی است که ما روی یک دوره نمایندگی که یک مقطع تحصیلی حساب می شود بحث داریم.

00352 1

کواکبیان با اشاره به اینکه مجلس باید متحول شد تا کشور متحول شود ، گفت : اصلاح‎طلبان باید برای مجلس آینده افرادی را بیاورند که متخصص، کارآمد، متعهد و انقلابی باشد و شورای نگهبان اگر رای مردم را که به فرموده مقام معظم رهبری حق الناس است ضایع نکند، اگر حق‎الناس به عمد ضایع شود واویلاست و اگر غیرعمد ضایع شود آقایان باید پاسخ دهند.

وی افزود: برای احراز صلاحیت حب و بغض را کنار بگذارید، شورای نگهبان که فقط آیت‎الله جنتی نیست بلکه 300 هزار نفری هم که پرونده‎ها را بررسی می‎کنند جز شورای نگهبان هستند.

دبیرکل حزب مردم سالاری افزود:هیچگاه از انتخابات قهر نکرده ایم ، به همه توصیه می‎کنم دست از افراط و تفریط بکشند، اصلاح‎طلبان هم باید به این موضوع توجه داشته باشند با برنامه ریزی  و انسجام درونی وبراساس اعتدال وارد شوند تا مجلس تغییر پیدا کند و برایمان خود کرده را تدبیر کنید نخوانند.

وی ادامه داد: حاضریم با نظرسنجی و تست در فضای مجازی ثابت کنیم که اکثریت مردم اصلاح‎طلب هستند.

کواکبیان با اشاره به اینکه احمدی نژاد دست بختک اصلاح طلبان بود که در میان چندین گزینه اصلاح طلب رای آورد و امام زمان را دید.(با خنده) ، گفت: اصولگرایان با مسائل علمی رابطه خوبی ندارند مدعی بازخوانی اندیشه های امام شده اند افتخار اصلاح ‎طلبان این است که خط امام اصلاح‎ طلبی را آغاز کرده و باید ما نیز خط امام را ادامه دهیم لذا باید انسجام و اتحاد داشت.

وی با اشاره به اینکه انتخابات سال 1392 برای ما یک الگو باشد و ما برای اجرای یک انتخابات پرشور، با حمایت ملت آماده‎ایم، گفت: سخنان مقام معظم رهبری نشان داد، ایشان مذاکرات هسته‎ای را پایان یافته می‎دانند و برجام هم در مجلس تائید خواهد شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: قبلا هم گفته بودیم که این برجام تائید می‎شود و ما از این نظر نگرانی نداریم اما همیشه باید مراقب نفوذ قدرت‎های خارجی باشیم.

وی افزود : دلواپسان چرا به مسئله خارجی بی محابا می تازند، بیایند و نگران واحد های تولیدی شوند و بحث کاهش تورم همراه بارونق باشند.

020150828 194724

** در ادامه کلیپ سخنان کواکبیان در دوره نمایندگی اش در حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره)  پخش شد.

** همایش تدبیر اصلاح‎طلبان که به مناسبت هفته دولت و برگزاری اردوی تابستانی حزب مردم سالاری دینی استان گلستان بوددر ساعت 20 پایان یافت.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا