۴ تعهد وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه مترو تهران-پیشوا

نماینده مردم شهرستان‌های پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی از چهار تعهد وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه مترو تهران به پیشوا خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی با بیان این که یکی از پروژه های مورد مطالبه یک میلیون جمعیت شهرستان های قرچک، پیشوا، ورامین و جواد آباد مترو است اظهار داشت: در ابتدای این پروژه، برای خدمات ریلی منطقه ما راه آهن تهران و حومه تصویب شد و همان دولتی که این طرح را تصویب کرد در دولت بعدی خود، ماهیت این پروژه را تغییر داد و مترو را جایگزین راه آهن کرد و اجرای آن را به شرکت مترو تهران سپرد.

نماینده مردم شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس با اشاره به اختلاف به وجود آمده بین مترو تهران و راه آهن تصریح کرد: دولت تصویب کرده بود مترو در حریم راه آهن اجرا شود. راه آهن به مجلس شورای اسلامی شکایت کرد که این مصوبه دولت، خلاف قانون است چون حریم راه آهن متعلق به راه آهن است و اگر شرکت مترو می‌خواهد این پروژه را اجرا کند، خودش برود مسیر تملک کند.

وی افزود: دولت جدید هم که مستقر شد به شدت به این مسئله اعتقاد پیدا کرد که حریم راه آهن متعلق به راه آهن است و اگر قرار است پروژه ای اجرا شود، ما خودمان باید اجرا کنیم و اجازه نمی‌دهیم دستگاه دیگری در حریم ما پروژه اجرا کند.

نماینده شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی، امضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی، جلوگیری از تغییر دستگاه اجرایی در قانون بودجه و باقی ماندن شهرداری تهران به عنوان دستگاه اجرایی این پروژه را از اقدامات انجام شده در آن برهه زمانی عنوان کرد.

نقوی اظهار داشت: استاندار تهران وساطت کرد و گفت خواسته شما چیست. گفتیم ما ایستگاه مترو، قطار مترو، ریل و خدمات مترو می‌خواهیم و باید به شبکه مترو تهران هم وصل شویم و این مسیر مترو فقط باید برای شهرستان های ما باشد. آقای هاشمی استاندار تهران گفت، اگر وزیر راه تعهد کند که برای شما مترو بسازد، ایستگاه مترو بسازد، قطار برقی مترو و ریل مترو بگذارد، خاص منطقه شما باشد و از دو منطقه به مترو تهران وصل کند باز هم مشکلی دارید، گفتیم نه. ما می‌خواهیم مترو اجرا شود، هر کسی می‌خواهد اجرا کند. ما اجازه تغییر ماهیت در مترو نمی‌دهیم.

نماینده شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلسه ای با حضور وزیر محترم راه، استاندار تهران، مدیر عامل راه آهن و بنده به عنوان نماینده مردم تشکیل شد و چهار تعهد از وزیر راه گرفته شد، ۱) پروژه ما، مترو حومه ای است. ۲) باید کلیه ریل‌ها، ایستگاه‌ها، قطارها مطابق آخرین استانداردهای جهانی مترو ساخته شود. ۳) این مسیر خاص شهرستان های ما است و هیچ کس دیگر، حق ورود به این مسیر را ندارد. ۴) پروژه مترو ما از دو مسیر (در جلسه مکان های آن گفته شد ولی در متن نیامده است) ایستگاه شهرری و جوانمرد قصاب به شبکه مترو تهران وصل شود.

وی افزود: این چهار تعهد صورت جلسه و امضا شد، بنابراین مشکل اجرای پروژه مترو حل شده است،

نقوی خاطر نشان کرد: حتماً مترو اجرا می‌شود و قطار، قطار مترو است و مسیر مختص ماست و از دو مسیر به مترو تهران شبکه خواهیم شد و اجرای آن با سیصد و بیست میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

منبع: ندای پیشوا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا