رشد 2 برابری ثبت‌نام سوادآموزان در دماوند

خبرگزاری فارس: رشد 2 برابری ثبت‌نام سوادآموزان در دماوندمسئول نهضت سوادآموزی شهرستان دماوند از رشد دو برابری ثبت‌نام سوادآموزان در این شهرستان خبر داد و گفت: تنها معلمان رسمی می‌توانند سوادآموزان را ثبت‌نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، فضلیه واعظی اظهار کرد: آمار قبولی در نهضت سوادآموزی دماوند در سال 93، با توجه به آمار زیرپوششی 100 نفر بوده است که از این میزان، 50 نفر در امتحانات پایانی نمره قبولی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه امتحان بعضی از کلاسها برگزار نشده است، افزود: در پایان دوره انتقال، از 40 سوادآموز حاضر، 18 نفر قبول شدند و در دوره تحکیم نیز 45 نفر در سال 93 ثبت‌نام کردند که 43 نفر این دوره را با موفقیت به پایان رساندند.

مسئول نهضت سوادآموزی شهرستان دماوند تصریح کرد: ثبت‌نام سوادآموزان در سال 93 نسبت به سال 92 افزایش دو برابری داشته و در حال حاضر ثبت‌نام سوادآموزان در سال تحصیلی 94 آغاز نشده است.

واعظی به مشکلات ثبت‌نامی آموزش‌دهندگان اشاره کرد و گفت: به دلیل تغییرات سامانه ثبت‌نام در سال 94، آموزش‌دهندگان نمی‌توانند هیچ سوادآموزی را ثبت‌نام کنند و تنها معلمان رسمی به شرط تشکیل کلاس‌های جمعی می‌توانند سوادآموزان خود را آموزش دهند.

وی ادامه داد: معلمان می‌توانند به صورت فرد به فرد سوادآموز بپذیرند و با توجه به اینکه حق آموزش هر نفر 700 هزار تومان است، اگر معلمان به صورت کلاسی، کلاس‌های آموزشی خود را برگزار کنند، هزینه آن‌ها به صورت حق‌التدریس پرداخت خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا