اجرای 98 درصدی طرح‌های هادی در روستاهای دماوند

13910121000183_PhotoAرئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از اجرای 98 درصدی طرح‌های هادی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود حسین کیانی در نشست کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برگزاری کمیته فرعی بنیاد مسکن در دماوند اظهار کرد: این کمیته مطلوب بود اما نتیجه خوبی به همراه نداشت.

وی افزود: با توجه به‌ضرورت طرح‌های هادی برای توسعه روستاها متأسفانه طرح هادی 14 روستا تهیه نشده یا در مرحله بازنگری هستند که برای انجام این پروژه، 530 میلیون تومان بودجه پیش‌بینی‌شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در خصوص اعتبارات تعیین شده اجرای طرح‌های هادی گفت: 75 درصد در تهیه، بازنگری و پروژه‌های عمرانی جذب اعتبار وجود داشته و خوشبختانه این موضوع در 6 روستا در حال اجراست.

کیانی با اشاره به مکاتبات انجام شده در خصوص اجرای طرح‌های هادی بیان کرد:‌ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار تهران خواست تا پایان برنامه پنجم توسعه بر اساس ماده 11 قانون سازمان‌دهی، حمایت از تولید و عرضه مسکن تمام روستاهای بالا 20 خانوار دارای طرح هادی شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند تهیه طرح‌های هادی 98 درصد انجام شده اما روند عملیاتی آن فقط 46 درصد پیشرفت داشته است؛ بر اساس آمار برای انجام کامل این طرح باید برای هر روستا حداقل 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به نامه‌نگاری معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با وزیر مسکن و شهرسازی انجام داد، گفت: تأمین اعتبارات از سه‌راه ماده 180، محل همیاری کمک به روستاییان و محل اعتبارات تملک دارایی وجود دارد که اگر برای انجام پروژه‌ها از این سه منبع تأمین اعتبار شود، بنیاد مسکن انقلاب نیز برای انجام بهتر طرح‌ها و پروژه‌ها از محل اعتبارات داخلی این نهاد بر این اعتبارات می‌افزاید.

کیانی خاطرنشان کرد: 49 هزار مترمربع قیر یارانه‌ای معادل‌سازی شده با آسفالت در اختیار داریم که برای بهبود فضای جاده‌ای روستاها اختصاص خواهیم داد؛ الویت با روستاهایی است که زیرسازی و جدول‌کشی را انجام داده باشند که در این صورت بنیاد مسکن انقلاب روند عملیات آسفالت را بر عهده می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا