راه‌اندازی دستگاه امحای زباله بیمارستان سوم شعبان دماوند

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از راه‌اندازی دستگاه امحای زباله بیمارستان سوم شعبان دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، حسن خیرخواه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص معدوم‌سازی زباله‌های عفونی در شهرستان دماوند اظهار کرد: تمام زباله‌ها و پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های این شهرستان بعد از انتقال به جعبه‌های مخصوص، جمع‌آوری و به شبکه امحای زباله‌ها منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت دماوند در قراردادی که با درمانگاه نکو منعقد کرده است، زباله‌های عفونی را بعد از جمع‌آوری به این درمانگاه منتقل می‌کند که به‌صورت بهداشتی امحا و ضدعفونی و در کیسه‌های مخصوص به شهرداری دماوند تحویل داده شوند تا مانند یک زباله معمولی با آن برخورد شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بیان کرد: در همین راستا سعی کردیم دستگاه امحای زباله بیمارستان سوم شعبان دماوند را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم این کار را در شهرستان خودمان انجام دهیم؛ دستگاه خریداری شده است و منتظر اتمام احداث مکان دستگاه هستیم و این دستگاه بعد از ماه مبارک رمضان راه‌اندازی می‌شود.

خیرخواه افزود: تمام مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بخش خصوصی را موظف خواهیم کردیم تا با بستن قراردادی با بیمارستان سوم شعبان دماوند، زباله‌های عفونی را جمع‌آوری کنند و به این بیمارستان تحویل دهند تا از حالت عفونی خارج و استریل شود.

وی تأکید کرد: با راه‌اندازی این سیستم، مشکل زباله‌های عفونی در سطح شهرستان به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص بخش درمان و پیشگیری از بیماری‌ها واگیردار و غیر واگیر نیز تصریح کرد: در زمینه بیماری‌های واگیردار همچون سل، هپاتیت و مالاریا تمام موارد شناسایی می‌شوند و مراحل درمانی آن‌ها توسط کارشناسان به‌طور رایگان انجام خواهد شد؛ همچنین برنامه‌های غربال‌گری در خصوص بیماری‌های غیر واگیر همچون فشار خون و دیابت در سطح شهر و روستاها در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های غربال‌گری بیماری‌های غیر واگیر در شهرستان دماوند ادامه داد: بعد از شناسایی تمام موارد، درمان بیماران توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به‌طور کامل رایگان انجام می‌شود تا بتوانیم کنترل کاملی بر روند بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا