مهار به موقع آنفولانزای مرغی در دماوند

آنفولانزا دماوندچند روزی است که شایعه پخش آنفولانزای مرغی در دماوند، دهان به دهان می‌چرخد؛ اما این موضوع با اقدام فوری مسئولان مهار شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، با توجه به افزایش شایعات پیرامون باز شدن پای آنفولانزای مرغی در شهرستان دماوند، یک منبع موثق از اهالی این روستا در این خصوص اظهار داشت: آنفولانزای مرغی در روستای ساران دماوند مشاهده گردید که بلافاصله مرغ‌ها و اردک‌ها معدوم و این ویروس مهار شد.

وی افزود: تعدادی مرغ و اردک ازمنطقه مازندران به این روستا آورده شده بودند که پس از مرگ‌ومیر تعدادی از مرغ‌ها  و هوشیاری اهالی و گزارش دادن این موضوع، بلافاصله  تا شعاع یک کیلومتری تعدادی از واحدهای مسکونی قرنطینه شده و هزار پرنده معدوم‌سازی و ویروس مهار گردید.

یک منبع موثق دیگر نیز ضمن تایید این خبر در خصوص این موضوع اظهار داشت: هیچ مورد دیگری از آنفولانزای مرغی در سطح شهرستان دماوند مشاهده نشده‌است و مورد روستای ساران نیز با اقدام فوری مهار گردید؛ لذا مردم هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

بنابراین گزارش جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دامپزشکی در این محل‌ها مستقر هستند و هیچ موردی از مریضی افراد نیز گزارش نشده است.

در این راستا به مردم بخصوص افرادی که مرغ نگهداری می‌کنند توصیه اکید می‌شود از خرید مرغ زنده اجتناب کنند و مصرف‌کنندگان نیز تنها مرغ را از اماکن مجاز عرضه مرغ تهیه نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا