دولت یازدهم قهرمان قصه دکل گمشده!

ماجرای دکل گم شده زمانی شروع شد که آقای زنگنه خبر گم شدن دکل نفتی را برای رسانه ها مطرح کرد و به گفته وی این دکل در دولت گذشته گم شده است، البته مطرح شدن این خبر موجبات سرگرمی و خنده بسیاری شد، چرا که به عقیده همه مگر دکل به ان بزرگی هم گم می شود.

به گزارش تارود به نقل از آناج، این روزها اذهان مردم را خبر مضحکی مبنی بر “دکل گمشده نفتی” پر کرده است، از زمانی که آقای زنگنه، وزیر نفت بحث داغ گم شدن دکل را در رسانه ها پخش کرده، همه در به در دنبال این دکل می گردند، زمانی که خبری از دکل نشد، انگشت اشاره ها به پدر درد سرها” احمدی نژاد” نشانه رفت!

و به گفته آقایان مسوول، این دکل در زمان احمدی نژاد، یعنی دولت گذشته پا درآورده و فرار کرده، البته شاید هم سوار ویلچر شده و به قول برخی به دلیل وضعیت بد کشور در زمان این دولت و به دلیل فشارهای اقتصادی، تورم و تحریم، جان دکل به لب رسیده و تصمیم گرفته از دست این دولت فرار کند و هم اکنون در لیست گمشده ها قرار دارد!

البته کسی نمی داند چرا دولت گذشته عکس این دکل را به نیروی انتظامی نداده تا دکل گمشده را پیدا کنند و از آنجایی که دولت یازدهم بسیار مسوولیت پذیر است و نگران تمام امور می شود، بر خود وظیفه دانسته و دلواپسانانه در پی اموال ملی گمشده است.

البته نا گفته نماند که آقای زنگنه همیشه دل نگران بوده به طوری خاطره تلخ پرونده کرسنت هنوز که هنوز است از مخیله اش پاک نشده است.

البته بشنویم ماجرای دکل گمشده را از زبان سعید جلیلی

سعید جلیلی در صفحه شخصی خود در خصوص این دکل فراری نوشته است؛

این روزها اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه دکل نفتی گمشده (غیب شده) و… به گوش میرسد

نکته ی خنده دار این ماجرا اینست که ظاهرا برخی دکل نفتی را با تیر چراغ برق محله شان اشتباه گرفته اند! اگر اندازه ی دکل نفتی را میدانستید هیچگاه از لفظ گمشده و مفقود شده استفاده نمیکردید

حال 3 سوال مطرح میشود:

1.ماجرای این دکل نفتی چیست؟

2.چه کسی گمشدن دکل نفتی را در رسانه ها مطرح کرد؟

3.دلیل این شخص از مطرح کردن این مسئله چه بود؟

جواب سوال اول: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی(علی علیلو): این دکل توسط طرف ایرانی از کشور چین خریداری شده است اما از آنجایی که طرف ایرانی به تعهدات خود پایبند نبوده و قسط دوم آن را پرداخت نکرده است، این دکل اصلا به ایران ارسال نشده است تا گم شود.

جواب سوال دوم: وزیر نفت فعلی یعنی جناب آقای زنگنه!

جواب سوال سوم: ماجرای این دکل چیز جدیدی نیست و درست از همان زمان(حدود یک الی دو سال پیش) درحال پیگیری بود و کافیست که طرف ایرانی به تعهدات خود پایبند باشد تا آنرا تحویل بگیرد.

اما آقای زنگنه به دو دلیل آنرا مسئله ی جدیدی جلوه داد و آنرا با کمک رسانه های اصلاح طلب بزرگنمایی کرد:

  1. این دولت تمام سعی و تلاش خود را میکند تا دولت قبلی را پلیدترین و خبیث ترین دولت از ابتدای انقلاب تاکنون معرفی کند و برای این هدفش از هیچ وسیله ای فروگذار نیست.
  2. آقای زنگنه خواستند تا با این کار خودشان را تطهیر کنند و شاید با این تیری که در تاریکی انداختند ماجرای « ‫#‏پرونده_ی_کرسنت» کمرنگ تر شود و مردم فراموش کنند که ایشون و برخی دیگر از اعضای دولت فعلی چه ضرر شدیدی به ایران زدند.

آقای زنگنه برفرض که ما ساده باشیم و باور کنیم یک دکل نفتی غیب هم میشود با این حال رقم ضرر در این دکل به گَردِ پای ضرری که در پرونده کرسنت خوردیم نمیرسد.

مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین

کدام دکل؟

مگر دکل گم می‌شود؟ این را یکی از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی می‌گوید و بعد نیز تاکید می‌کند تا امروز چیزی در این باب نشنیده است.

در حالی که برخی اعضای کمیسیون انرژی هیچ اطلاعی از داستان کشدار دکل نفتی نداشتند، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد که قرار است پس از اتمام تعطیلات مجلس، موضوع دکل دین در دستور کار قرار گیرد تا ابعاد ماجرا معلوم شود.

وقتی دولت یازدهم قهرمان قصه دکل گمشده می شود

حسین امیری خامکانی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون انرژی گزارشی در خصوص ماجرای دکل نفتی خریداری شده دریافت کرده است یا خیر، گفت: هنوز گزارش جامعی در مورد مساله دکل گم شده ارایه نشده است؛ از این رو کل داستان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، از این کلاف سردرگم آنچه مشخص است اینکه دکل خریداری شده هیچ‌وقت به ایران نیامد. همین.

وی مشکل گم شدن دکل را به گردن دولت قبلی انداخت و گفت: البته این مساله در دولت سابق رخ داد و حالا دولت یازدهم باید پیگیری کند و موضوع را به سرانجام برساند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که توضیحات دقیق دولت را نشنود، صلاح نمی‌داند بقیه قطعات پازل را فاش کند، گفت: ممکن است برخی از این اطلاعات درست نباشد از این رو روند رسیدگی دچار اختلال می‌شود. من معتقدم که باید صبر کنیم تا یک بررسی دقیق انجام شود اما مسلم اینکه برخورد با عاملان این فساد خواست عمومی مردم است و ما نیز حتما این موضوع را مد نظر داریم.

حالا می‌توان عبارت دکل گمشده را طعنه‌ای به تمام ماجرا دانست. گم‌شدنی در کار نبود. شاید انتخاب نام «دکلی که هرگز نیامد» برای شرح داستان جذاب‌تر باشد. دکل گمشده ایرانی می‌تواند دستمایه یک فیلم هیجان‌انگیز هالیوودی باشد. فیلمی که شگردهای مافیا را با جذاب‌ترین قصه‌ها به تصویر می‌کشد. چند دلال راهی مرکز شهر می‌شوند. سر از ساختمان‌های نزدیک به هم نفت در می‌آورند. آن قدر دلیل می‌آورند تا طرف‌شان راضی شود که هم مجموعه‌اش به دکل نیاز دارد و هم این دلالان توان خرید دکل را در سخت‌ترین دوره تحریم‌ها دارند. تحریم لقمه چربی را در دامان این کاسبان انداخت. لقمه‌ای به بزرگی ٨٧میلیون دلار.

دکل گمشده ایران سر از خلیج مکزیک در آورد

دکل دریایی GSP FORTUNA که بیشتر پول خرید آن توسط شرکت تاسیسات دریایی با دلالی رضا مصطفوی طباطبایی پرداخت شده است به جای تحویل به ایران در ابتدا به امارات منتقل و سپس به خلیج مکزیک منتقل شد تا قرارداد ۸۹۴ روزه شرکت پمکس و شرکت GSP را اجرایی کند.

رسانه های خارجی خبر داده اند که این دکل در فوریه سال ۲۰۱۴ عازم خلیج مکزیک شده است و هم اینک مشغول عملیات حفاری است.

ماجرای انعقاد قرارداد خرید دکل حفاری به روزهایی برمی گردد که علی طاهری مطلق در سال ۸۸ جایگزین مسعود سلطان پور در شرکت تاسیسات دریایی می شود و با ایجاد تغییر در روابط این شرکت با زیر مجموعه خود، خرید یک دکل حفاری را در دستور کار قرار می دهد. مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی با شرکت حفاری گلوبال پتروتک کیش دچار اختلاف کاری شده و تصمیم می گیرد بخشی از پروژه های حفاری شرکت تاسیسات دریایی و نه تمام آن را به زیرمجموعه خود واگذار کند درست در روزهایی که گلوبال پتروتک کیش، پروژه های خارج از شرکت را در دست بررسی داشت.

بازار داغ کاریکاتوریست ها و یک عدد دکل گمشده!

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا