نصب 4 دستگاه فشارشکن در شهرک محک

hosein amiriمدیر امور بهره‌برداری آبفای دماوند با بیان اینکه چهار دستگاه فشارشکن در شهرک محک برای تعدیل فشار آب نصب شد، گفت: تابستان امسال در صورت توجه به الگوی مصرف با کمبود آب مواجه نخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود حسین امیری امروز با اشاره به مشکلات آبرسانی در برخی از مناطق شهر دماوند اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که شهر دماوند با مشکلات بسیاری با آن مواجه بوده، بحث آب‌رسانی به برخی از مناطق به خصوص شهرک محک و مسکن مهر امام رضا (ع) است که با انتقال کمکی آب از منطقه‌ای به منطقه دیگر توانستیم عملکردی مناسب و صحیح را در خصوص توزیع آب به این مناطق داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد مشترکان و تراکم جمعیتی که در این مناطق وجود دارد، تغییر در سامانه و نحوه آب‌رسانی را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم؛ به نحوی که با لوله‌گذاری به طول 150 متر توانستیم مسیر رفت و برگشت آب را از مخزن موجود از یکدیگر جدا کنیم تا مشکلات موجود در شبکه توزیع آب‌‌رسانی برطرف شود.

مدیر امور بهره‌برداری آبفای دماوند با اشاره به مشکلات شبکه توزیع آب در این شهر افزود: واگذاری برخی از زمین‌ها و ساخت و ساز‌های موجود بر روی مسیر لوله‌‌های توزیع، احتمال خسارات بسیاری را هم برای شبکه آب‌رسانی و هم برای خود ساختمان‌ها به وجود می‌آورد که خوشبختانه این لوله‌ها قطع و از مسیر ساخت و سازها خارج شد.

امیری به وضع آب‌رسانی به شهرک محک اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای آب‌رسانی به شهرک محک انجام داده‌ایم؛ به نحوی که بعد از بررسی‌های مختلف با همکاران ستادی خود نقاط نصب و تعدیل فشار‌های آب را مشخص کردیم و توانستیم با نصب تعدادی شیر فشارشکن، کاهش فشار آب در مناطق پایینی و افزایش فشار در نقاط بالایی ساختمان‌‌ها را فراهم کنیم تا از مصرف بی‌رویه مشترکان نیز جلوگیری شود و آب‌رسانی به بهترین نحوه صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران خود توانستیم چهار دستگاه شیر فشارشکن را در شهرک محک قبل از ماه مبارک رمضان نصب کنیم تا وضعیت آب‌رسانی را در این منطقه به ثبات و برنامه مشخصی برسانیم تأکید کرد: تاکنون هیچ مشکلی در خصوص قطعی آب نداشته‌ایم جز چند مورد که آن هم در خصوص بروز برخی از حوادث و قطعی برق در منطقه بوده است.

مدیر امور بهره‌‌برداری آبفای دماوند با اشاره به اینکه در اوایل فصل گرمای امسال هستیم و بارش‌های امسال تنها کمبود آب را در سال گذشته جبران کرده است، خاطر نشان کرد: تنها به شرط اینکه مشترکان الگوی مصرف خود را نیز تغییر دهند و از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند، با مشکل کمبود آب مواجه نخواهیم بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا