همزمان با هفته جوان؛ «سایت همسرگزینی مجاز» راه‌اندازی شد

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی سایت همسان گزینی در هفته آینده مصادف با هفته جوان در 11 خرداد ماه خبر داد و گفت: این سایت با همکاری موسسه تبیان اجرا شده و همسریابی جوانان را تسهیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود لیلا جاویدان ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جوان با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یک میلیون و 102 هزار و 825 نفر در رده سنی 15 تا 29 سال بوده و جوان محسوب می‌شوند، اظهار داشت: از این جمعیت 500 هزار و 610 نفر پسر و 500 و 41 هزار و 470 نفر دختر هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه به نرخ بیکاری از جمعیت فعال جوان استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: در سال 92 نرخ بیکاری در استان   12.5 درصد و در سال 93 نیز 9.6 درصد گزارش شده است.

جاویدان نرخ باسوادی در بین جوانان استان آذربایجان‌شرقی را 98.8 درصد اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه میانگین سن ازدواج در استان برای بانوان 24 سال و برای آقایان 27 سال ثبت شده است، گفت: متاسفانه سن ازدواج پسرها و دخترها در استان آذربایجان‌شرقی 2 سال افزایش یافته است.

کاهش 9 درصدی ازدواج در آذربایجان‌شرقی/ افزایش 5 درصد طلاق

جاویدان با بیان اینکه در سال‌گذشته 40 هزار و 732 مورد ازدواج در استان آذربایجان‌شرقی ثبت شده بود، افزود: در سال 92 ازدواج 44 هزار و 438 مورد بود که با این حساب ازدواج در سال 93 نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در سال گذشته 8 هزار و 145 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که این میزان در سال ماقبل آن 7 هزار و 772 مورد بود که نشانگر افزایش 5 درصدی طلاق در استان آذربایجان‌شرقی است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی از ازدواج‌ها در سن پایین در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در سال گذشته 17 کارگاه آموزشی برای آموزش‌های لازم در خصوص اینگونه ازدواج‌ها برگزار شد که با تدابیر اندیشیده شده امسال برای آگاه‌سازی و آموزش در این زمینه در سطح استان 50 کارگاه برگزار می‌شود.

رونمایی از مرکز همسان‌گزینی مجاز در آذربایجان‌شرقی

جاویدان در بخش دیگری به برنامه‌های ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در هفته جوان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌هایی که از مراکز همسریابی کشور داشتیم و با توجه به نیازی که احساس شد، در این هفته قصد داریم اولین مرکز همسان‌گزینی مجاز را در استان رونمایی کنیم تا جوانانی که در شرف ازدواج هستند، با مراجعه به این مرکز، ویژگی‌های شخصیتی‌شان شناسایی شده و جوانانی که از نظر تست‌های روانشناسی به یکدیگر نزدیک هستند، معرفی شوند و از طریق خانواده‌های دو طرف، اقدام به آشنایی با همدیگر کنند.

افتتاح نخستین سایت همسریابی مجاز در کشور

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی فعالیت تمام سایت‌های همسریابی در کشور را غیرمجاز اعلام کرد و اظهار داشت: نخستین سایت همسان‌گزینی (همسریابی) به مناسبت هفته جوان 11 خرداد راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این سایت با همکاری موسسه تبیان اجرا شده و همسریابی جوانان را تسهیل می‌کند.

جاویدان گفت: وزارت ورزش و جوانان با همکاری موسسه‌ تبیان سایت «همسان گزینی» را طراحی و اجرا کرده است و این سایت زمینه علمی داشته و در آن آزمون‌های روانشناختی انجام می‌شود. از این سایت 11 خرداد ماه مصادف با هفته جوان در محل موسسه تبیان رونمایی خواهد شد

جاویدان با اشاره به اینکه برگزاری جشن‌هایی مانند جشن طلاق و ازدواج سفید از معضلات جامعه امروز است، گفت: این گونه جشن‌ها با فرهنگ ما مطابقت ندارد و باید در راستای اصلاح فرهنگ‌های غلطی که در جامعه رواج دارد برآمد.

وی از برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در 20 محور در 24 خرداد در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: در این جشنواره جوانان نمونه در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا