هم‌دلی و هم‌زبانی سبب آزادسازی خرمشهر شد

alaediniامام جمعه دماوند با بیان اینکه سوم خردادماه یادآور شکست دشمنان است، گفت: هم‌دلی و هم‌زبانی سبب آزادسازی خرمشهر شد و امروز این موضوع می‌تواند دشمن را به زانو در بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد علاءالدینی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: اگر اکنون مشاهده می‌کنیم که دشمنان با انواع دسیسه به دنبال این هستند که موجودیت انقلاب ما را به خطر بیندازند، به خاطر ویژگی مهمی است که باعث شده امروز نه‌تنها ملت‌های منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، بلکه تمام ملت‌های آزاده عالم از این انقلاب الهام بگیرند و بتوانند نظرات خود را با ادامه این الگوگیری‌ها پیش ببرند.

وی با بیان اینکه از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تهدیدهای خود را علیه ایران آغاز کردند و سوم خردادماه، یادآور شکست‌ و حقارت دشمن مقابل این تهدیدهاست، افزود: امام راحل در پیامی درباره آزادی خرمشهر، در کنار اینکه از تلاش‌های رزمندگان اسلام تقدیر کردند، آزادی این شهر را یک مسئله عادی ندانستند و در آن پیام، دو مرتبه به امام زمان (عج) اشاره کردند.

علاءالدینی با اشاره به اینکه پیروزی در عملیات بیت‌المقدس آثار فراوانی به همراه داشت، تصریح کرد: هنوز خاطره‌های ساعت 2 بعد از ظهر سوم خردادماه سال 61 برای ملت ایران شیرین و ماندگار است؛ خاطره‌ای که یادآور 35 روز پایداری مردم خرمشهر و امثال شهید جهان‌‌آرا، 24 روز رزم بی‌امان و دفع تسلط 19 ماهه دشمن بر خرمشهر بود.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: هر چقدر سقوط خرمشهر در چهارم آبان ماه سال 59 برای ما تلخ بود، به همان مقدار سوم خردادماه سال 61 برای ملت ایران شیرین شد و اشک شوق و شادمانی در چهره ایرانیان موج می‌زد.

علاءالدینی با بیان اینکه رزمندگان در نخستین اقدام خود پس از فتح خرمشهر، در مسجد جامع این شهر نماز شکر به‌جای آوردند، بیان کرد: فتح خرمشهر و آثار آن از دو جهت برای ما حایز اهمیت است؛ یکی اینکه خرمشهر مبدأ پیروزی‌های بعد ما در جنگ شد و دوم اینکه آمریکا و سایر کشورها حساب کار خود را کردند و موضع تهاجم آنها به دفاع تبدیل شد.

وی ادامه داد: در کنار اینکه برگ برنده عراق برای مذاکرات صلح از دست رفت، روحیه نیروهای عراقی نیز تضعیف و سرنوشت کشورهای حامی صدام حسین به چالش کشیده شد و موضع ایران اسلامی را از حالت تدافع به تهاجم تبدیل کرد.

امام جمعه دماوند اظهار کرد: تصور دشمن قبل از فتح خرمشهر این بود که می‌تواند با حذف جمهوری اسلامی ایران، عراق را به عنوان ژاندارم منطقه برای دفاع از منافع آمریکا جا بزند؛ اما بعد از فتح خیلی از واقعیت‌ها برای مردم جهان مشهود و مشخص شد اندیشه تصرف ایران غیرممکن است.

علاء‌الدینی با بیان اینکه آنچه باعث پیروزی ما در خرمشهر شد، همانی است که امروز رهبر معظم انقلاب در سال 94 به نام هم‌دلی و هم‌زبانی بیان می‌فرمایند، گفت: این هم‌دلی و هم‌زبانی بود که در فتح خرمشهر با شرکت گسترده ارتش، سپاه و بسیج مردمی در سایه فرماندهی واحد و با پشتیبانی مالی و جانی مردم و از خودگذشتگی آنها وجود داشت.

وی ادامه داد: اگر خرمشهر نماد مقاومت این مردم است و هم‌دلی و هم‌زبانی فتح خرمشهر را رقم زد، امروز نیز همان مقاومت‌ها می‌تواند دشمن را به زانو درآورد؛ فتح خرمشهر تمام معادلات اردوگاه دشمن را بر هم زد و مهم‌ترین نشانه پیروزی خرمشهر این بود که نشان داده‌ایم دشمن درک درستی از روحیه مردم ایران و مسئولان آن ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا