تصویب ۴۵ میلیارد تومان بودجه شهرداری دماوند در سال ۹۴

abas safariشهردار دماوند با اعلام رشد ۳۰ درصدی بودجه پیشنهادی سال ۹۴ گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال بودجه پیشنهادی سال جاری این نهاد شهری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، «عباس صفری» با اعلام این خبر اظهار داشت: بودجه سال ۹۴ شهرداری دماوند با داشتن رشد ۳۰ درصدی از ۳۵۰ میلیارد ریال به ۴۵۰ میلیارد ریال رسیده که از این میزان بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصد بودجه سال ۹۳ شهرداری دماوند، خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه ۳۵۰ میلیارد ریالی سال گذشته، این میزان با افزایش ۵۰ میلیارد ریال محقق شد.

شهردار دماوند سال ۹۴ را «سال سبز» معرفی کرد و افزود: در راستای توسعه، ایجاد طراوت و شادی و افزایش سرانه فضای سبز شهری، امسال سال سبز معرفی شد چرا که در تلاش هستیم فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهر به سمت تقویت فضای سبز سوق داده شود.

وی با بیان اینکه رویکرد بودجه سال جاری در بخش عمرانی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌باشد، بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره همچون بلوار بعثت و شورا، توسعه شبکه معابر و محور سرهار به عنوان یک پروژه مشارکتی با شهرداری و وزارت راه و شهرسازی که مطالبه امروز شهروندان است، از جمله موضوعات مورد توجه شهرداری در سال جاری می‌باشد.

صفری اجرای عملیات آسفالت معابر و جدولگذاری محورهای اصلی و فرعی شهر به ویژه در محلات و شهرک‌هایی که کمتر به آن توجه شده را از دیگر اقدامات در دستور کار شهرداری دانست.

این مقام مسوول به حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری پرداخت و گفت: سازمان حمل و نقل شهرداری دماوند در سال گذشته اقدامات قابل توجهی را در بخش ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در میدان ۱۷ شهریور و منطقه گیلاوند انجام داده و طراحی و تعیین سرمایه گذار آن نیز مشخص شده که امید داریم به مرحله انعقاد قرارداد برسد.

وی ادامه داد: استقلال سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر با تعیین هیات مدیره و مدیرعامل و همچنین احداث پارکینگ طبقاتی از دیگر موضوعات مورد توجه در این حوزه است.

شهردار دماوند به حوزه خدماتی این نهاد شهری اشاره کرد و افزود: افتتاح و راه اندازی فاز نخست شهربازی با حمایت بخش خصوصی و اتمام فاز اول بازار میوه و تره بار و افتتاح آن همزمان با میلاد حضرت علی (ع) از دیگر اقدامات شهرداری در ابتدای سال ۹۴ است.

صفری به حوزه سرمایه گذاری این نهاد شهری با هدف ارائه خدمات مطلوب در جهت توسعه شهر و کسب درآمدهای پایدار با حمایت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز شهرداری دماوند با انعقاد قرارداد، مرکز فرهنگی، تجاری و اداری معلم را آغاز نموده که هم اکنون در مرحله خاک برداری است.

این مقام مسوول به پروژه هتل دماوند اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در حوزه سرمایه گذاری پیگیری می‌شود که با مشخص شدن سرمایه گذار بخش خصوصی شاهد به نتیجه رسیدن این طرح نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به تهیه طرح جامع سرمایه گذاری به عنوان یک اقدام موثر در حوزه شهری، خاطرنشان کرد: در این طرح شناسایی املاک در اختیار شهرداری و شهروندان به منظور تعریف کاربری‌ها با قابلیت سرمایه گذاری مشخص شده است و به عنوان یک محور محرک می‌تواند در راستای رشد و توسعه شهر با استفاده از بخش خصوصی نقش موثری را ایفا نماید.

شهردار دماوند ضمن تشکر از شهروندان محترم دماوندی به جهت پرداخت عوارض نوسازی، از مردم خواست تا با توجه به تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی در راستای توسعه هر چه بهتر شهر، شهرداری را یاری کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا