روحانی گفت فکت شیت ایرانی آمادست و شخصاً آن را خدمت رهبری خواهم برد/ برخی از رسانه‌ها و افراد عَلَم خسته شدن مردم را برافراشته‌اند

image13435عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظریف گفته که فکت شیت ما، «فکت» است و باید با دقت بیشتری نوشته شود. پس از پیگیری‌های مداوم، گروه هسته‌ای ایران اعلام کرده که فکت شیت ایرانی آماده است و آقای روحانی گفته شخصاً آن را خدمت رهبری می‌برم.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در دانشگاه پیام نور مشهد در خصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: آنچه امروز ملت ایران در بحث هسته‌ای به اجماع خواهد رسید تا ۵۰ سال آینده سرنوشت کشور را مشخص می‌کند، با این تفاوت که هم می‌توانیم امنیت ملی کشورمان را اوج دهیم و هم می‌توانیم آن را به پرتگاه ببریم.

وی بابیان اینکه اتفاقات این ایام برای مردم شفاف خواهد شد، گفت: بحث پیرامون مسائل هسته‌ای و امنیت ملی دارای اهمیت بسیاری است که به‌واقع روزی خواهد رسید که مستند واقعیات امروز مشخص شده و به تصویر کشیده خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهداف ارجاع پرونده هسته‌ای کشور ایران به شورای امنیت گفت: ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت با سه هدف ایجاد اختلاف میان مقامات اسلامی و یا حاکمیت دوگانه، ایجاد اختلاف میان مردم و مسئولان و شکل دادن به دودستگی میان مردم و درنهایت سقوط اقتصادی ایران اعمال‌شده است.

وی اشاره کرد: مقام معظم رهبری بیشتر از کم شدن سانتریفیوژها نگران از دست رفتن بصیرت مردم هستند. البته کاهش سانتریفیوژهای کشور ایران بسیار حائز اهمیت است اما آنچه دغدغه امروز ما و رهبر انقلاب است، از بین رفتن بصیرت مردم و روحیه مقاومت است به این دلیل که رسانه‌های بین‌المللی و برخی افراد پیروی خط آن‌ها در داخل، علم خسته شدن مردم را برافراشتند.

کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه اگر ملت ایران پرچم دفاع از استقلال کشورشان را زمین گذارد فاجعه‌ای عظیمی منطقه و جهان را در بر خواهد گرفت افزود: نگرانی مقام معظم رهبری، موفق شدن دشمن در شکستن اجماع ملی کشور ما است که اگر به این هدف خود دست پیدا کند، در دیگر اهداف خود به‌راحتی پیش خواهد رفت.

وی اضافه کرد: به چه دلیل باید برخی از نیروهای ارزشی کشور از عدم ابراز نظر رهبری در بحث هسته‌ای دچار شبهه شوند؟ نظرات رهبری در بحث هسته‌ای در ۱۰ سال اخیر بسیار شفاف بوده است، مردم دقت کنند که هیچ‌گاه نباید شبهه و تردیدی به آن‌ها دست دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای اضافه کرد: کنگره ملی آمریکا پس از بیانات رهبری اعلام کردند که تحلیل رهبر ایران از تحلیل جان کری و مقامات خود کشور آمریکا قابل‌قبول‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین معروف حفظ نظام مقدس اسلامی است بیان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید بالاترین معروف را حفظ نظام جمهوری و نظام مقدس اسلامی عنوان کردند.

کریمی قدوسی تأکید کرد: هر اتفاق، توافق و یا مدیریتی که بخواهد به این معروف ضربه زند، منکرترین عمل است و باید در مقابل آن ایستاد.

وی با اشاره به مقام معظم رهبری به‌عنوان کلیدواژه‌ای که می‌تواند هر قفلی را باز کند یادآور شد: در تاریخ یکم مردادماه سال ۹۳ رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند نسبت به اشخاص، جریانات و دولت‌ها نظر داشته باشید؛ یعنی جوان‌های انقلابی کشور ایران نباید منتظر نظر رهبری باشند و در زمان لازم ورود پیدا کنند و شخصاً عمل و سیاست لازم را اتخاذ کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اشاره‌ای به صحبت‌های اخیر مجلس شورای اسلامی پیرامون توافق‌نامه هسته‌ای کرد و اذعان داشت: در مجلس برخی به‌صراحت عنوان می‌کنند که چرا شما موضع می‌گیرید و کاسه داغ‌تر از آش می‌شوید درحالی‌که هنوز رهبری تعیین موضع نکرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال جدید فرمودند که رهبری وظایفی دارد که اگر خدا کمک کند عمل خواهم کرد؛ شما هم وظایفی دارید باید به صحنه نگاه کنید و تصمیم بگیرید اما در این تصمیم‌گیری به تقوی الهی باید توجه شود.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه در مقابل اتفاقات باید مستدل، قوی و مستحکم رفتار کرد اظهار داشت: در ابراز عقایدتان توهین و جسارت نداشته باشید و به‌صورت انقلابی و بدون دوپهلو گویی نسبت به برخی اتفاقات موضع‌گیری کنید. ملت ایران در مباحث هسته‌ای باید رفتاری طلبکارانه داشته باشد.

وی متذکر شد: ملت ایران باید در مباحث هسته‌ای به‌صورت طلبکارانه رفتار کنند به این دلیل که ملت ایران هزینه بسیار زیاد و سنگینی در این راه داده است و مردم به خون شهدایی که در این مسیر ریخته شده است توجه داشته باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با توافقی که قرار است صورت بگیرد بخشی از توان هسته‌ای کشور ایران به عقب بازخواهد گشت افزود: در این برهه نیاز به تعارف نداریم و به جد وکاملا طلبکارانه از گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای پاسخ می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر چه بلایی بر سر ملت نازل‌شده که برخی می‌گویند علاجی جز عقب‌نشینی نداریم، گفت: درواقع ایران با مشکل خاصی روبه‌رو نشده است و باید در تفکر افراد تغییری شکل بگیرد و تنها، مقداری در بحث مبادلات بین‌المللی و نقل‌وانتقال پول مشکل‌داریم.

کریمی قدوسی بابیان اینکه ایران در توافق‌نامه هسته‌ای تعهدی را امضا کرده است و طبق این تعهدنامه هرگونه خریداری جنس از بازار سیا که کاربری دوگانه داشته باشد باید با اجازه طرفین مذاکره‌کننده صورت گیرد، تأکید کرد: ظریف در گروه امنیت ملی و جلسه غیرعلنی مجلس اعلام کرده است پس از ۳۶ سال که از تمام جهان امکان خرید نیازهای علمی خود را داشتیم، اکنون مجبوریم برای خرید هر جنس دوگانه‌ای در ابتدا به کارشناسان سازمان ملل اطلاع دهیم و درصورتی‌که آن‌ها قبول کردند، خرید انجام گیرد.

وی اذعان داشت: در سال‌های ۸۲ تا ۹۲ صد میلیارد دلار نفت به فروش رساندیم که در کنار آن شهرام جزایری‌هایی پیدا شدند؛ اما اگر می‌توانستیم افراد متعهد، مؤمن و پاک را استخدام کنیم، شاهد حل مشکلات با مدیریت صحیح در داخل کشور بودیم.

نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به تمام جزئیات مذاکرات آگاهیم و شب و روز در حال تحلیل آن‌ها هستیم خاطرنشان کرد: دو روز قبل رئیس‌جمهور کشورمان در همایش تجلیل از همسر امام (ره) اعلام کردند که واقعیت دنیا همین است و نمی‌توانیم در آن تغییری ایجاد کنیم؛ اما می‌گوییم بله آمریکا یک واقعیت است اما یک واقعیت قابل‌تغییر که با منطق، فرهنگ و مقاومت مردم خودشان می‌توانیم تغییرش بدهیم.

وی یادآور شد: ما تازه به دوران رسیده نیستیم و تمام عمر در مسائل اجرایی مختلف فعالیت داشتیم و بحث هسته‌ای باید بر اساس اصل عدم خوش‌بینی و نگاه بدبینانه به دشمن، پیش رویم.

این نماینده مجلس بابیان اینکه اگر امروزه بخواهیم درزمینهٔ انرژی هسته‌ای متوقف شویم ۶۰ سال از دنیا عقب خواهیم ماند خاطرنشان کرد: در مباحث صنعت هسته‌ای در حال حاضر ۴۰ سال عقب‌تر هستیم و درصورتی‌که ۲۵ سال دیگر هم اجازه گسترش صنعت هسته‌ای نداشته باشیم، در خصوص این صنعت از دنیا خیلی عقب‌تر خواهیم ماند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: یکی از اصول انقلاب دفاع از مسئولین است و تضعیف مسئولین از نگاه اسلام خلاف شرع است و حفظ اصول انقلاب نیز از وظایف و تکالیف بر عهده همه مردم است. امیدداریم اصل حفظ و ارتقاء امنیت ملی بر اساس اجماع ملی از سوی دولت تحقق یابد و این همان امر حمایت از مسئولین است.

وی اشاره‌ای به بازرسان آژانس هسته‌ای در ایران کرد و گفت: دشمنان ملت ایران از تمام جزئیات مذاکرات خبردارند و بازرسان آن‌ها در ایران مستقر هستند؛ اما متأسفانه نمایندگان مجلس، خبرگان و جوانان ایرانی در برابر سؤال خود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، جوابی از دولت دریافت نمی‌کنند.

این نماینده مجلس یادآور شد: ظریف گفته که فکت شیت ما، فکت است و باید با دقت بیشتری نوشته شود. پس از پیگیری‌های مداوم گروه هسته‌ای ایران، اعلام کرده‌اند که فکت شیت ایرانی آماده است و روحانی گفته شخصاً آن را خدمت رهبری می‌برم.

وی با انتقاد از برخی که می‌گویند هسته‌ای روغن ریخته بوده است که ما نذر این‌ها کردیم گفت: سؤال من این است که چرا برخی صنعت هسته‌ای را دست‌کم می‌گیرند و درحالی‌که رهبری فرمان داده است که این صنعت را نباید دست‌کم گرفت.

کریمی قدوسی همچنین در ادامه اضافه کرد: تاکنون ملت ایران تحریم‌ها را محکوم کردند و از آن‌طرف قطعنامه‌های سازمان ملل را ظالمانه خوانده‌اند. اگر کاری که گروه مذاکره‌کننده ما در لوزان انجام می‌دهند به دنبال آن قطعنامه‌ی دیگر در سازمان ملل برای ما نوشته شود، ما هیچ نقشی در نگارش آن نخواهیم داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پس از بیانیه لوزان وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرده که بمب‌های آنان آماده است تا فردو را نابود کنند و ۳۲ بانک و شرکت ایرانی تحریمی دوباره کند. باید این را دانست که حل اساسی مشکل هسته‌ای به‌هیچ‌عنوان دادن امتیازات در توافقات هسته‌ای نیست و اگر مالیات را به‌درستی از همه‌ی اقشار ملت دریافت کنیم، با مدیریت صحیح می‌توانیم مشکل دولت در کمبود بودجه را حل گردانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا