مراسم روز درختكاري در مدرسه سميه آبسرد برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز درختكاري با حضور مسئولان در مدرسه سميه آبسرد شهرستان دماوند برگزار شد.

85551

به گزارش تارود، محمدرضا مشهدی‌ عباسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار کرد: زندگی آدم زمانی پاکیزه می‌شود که سه مورد را رعایت کند.
وی با بیان اینکه سه عنصر حیاتی آب، خاک و هوا در زندگی ما بسیار مهم هستند، افزود: باید سعی کنیم اقداماتی انجام دهیم و مهارتی کسب کنیم که اکسیژنی که تنفس می‌کنیم را آلوده نسازیم.
مشهدی‌ عباسی گفت: در بحث کارآفرینی باید دقت شود تا وقتی که می‌خواهیم کارخانه یا کارگاهی ایجاد کنیم، همه جوانب را در نظر بگیریم و هوا را آلوده نکنیم.
این مسئول تصریح کرد: ممکن است این کار هزینه‌‌های زیادی در بر داشته باشد، اما جان انسان‌های زیادی به واسطه رعایت اصول زیست‌ محیطی نجات پیدا می‌کند.

DSC_0414مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه نباید آبی که استفاده می‌شود را آلوده کنیم و احتمال این وجود دارد که پایین‌ دستی‌ها نیز از آن استفاده کنند، افزود: سواد و تحصیلات خیلی مهم است؛ کسی که کشاورز است ولی سواد لازم را ندارد، این باعث می‌شود که با سم‌پاشی زمین خود و آلودگی آب، زندگی موجودات زیست محیطی زیادی را به خطر بیندازد.
وی افزود: چه هوای پاک و چه هوای نا‌پاک باعث می‌شود که در تنوع زیستی تغییراتی انجام شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: با آلوده کردن آب ممکن است ماهی‌ها از بین بروند و سم در بدن ماهی مرده باقی بماند و جانوران دیگری آن را بخورند و در این صورت اکوسیستم به خطر می‌افتد.
مشهدی‌ عباسی با بیان اینکه اگر گیاهی نباشد تصفیه‌ای صورت نخواهد گرفت، گفت: با کاهش اکسیژن، دی اکسید کربن و گاز کربینک افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا