جزئیات مراسم افتتاح رسمی شبکه افق

مدیر شبکه افق گفت: خیلی از دوستانی که در شبکه افق کار می‌کنند کارهای ابتدایی‌شان است و در تلاشیم تربیت کنیم به صورتی که کمترین هزینه و فشار را برای صدا و سیما ایجاد کنیم و نگاه ملی و استفاده از تمام توان تولید رسانه‌ای در سراسر کشور به طور ویژه مد نظر ماست.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نشست خبری ویژه افتتاح رسمی شبکه افق صبح امروز با حضور جواد رمضان نژاد مدیر شبکه افق، عباس حیدری مدیر روابط عمومی افق و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن را فرشید شکیبا بر عهده داشت، رمضان نژاد ضمن ارایه تاریخچه‌ای از نحوه راه اندازی شبکه افق گفت: ایده راه‌اندازی شبکه تلویزیونی افق مربوط به اواسط سال 92 و در ادامه راه‌اندازی برخی شبکه‌های دیجیتال صورت گرفت چون در آن مقطع تاکید بر محتوا و تخصص‌گرایی شبکه‌ها بود، قرار شد شبکه‌‌ای ویژه‌ مفاهیم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحولات منطقه راه اندازی شود.

وی ادامه داد: در ابتدا نیز قرار بود که حجم زیادی از آن چه که از شبکه افق پخش می شود، بازپخش آثار دیگر شبکه‌ها باشد و تولیدات کمتر باشد اما بعدها این انگاره‌ها دچار تغییر و تحول شد و بنا به نوع فضای جامعه و سابقه‌ای که مخاطبان از شبکه‌های تامینی داشتند تولید در اولویت شبکه افق قرار گرفت.

وی اظهار داشت: درنهایت شبکه جدید باید شبکه‌ای باشد که سبک زندگی ایرانی اسلامی را با تمرکز بر گفتمان انقلاب اسلامی پیش ببرد. آقای ضرغامی رئیس وقت صدا و سیما دستور راه اندازی شبکه را از 3 خرداد همزمان با آزادسازی خرمشهر داد و این روند ادامه داشت تا 8 تیر ماه که زمان پخش از 1 ساعت به 2 ساعت افزایش پیدا کرد.

این پخش به صورت تکرار ادامه داشت تا هفته دفاع مقدس که ساعت پخش به 3 ساعت رسید و در گام بعدی که همزمان با پخش سراسری و از 3 دی مصادف با اول ربیع‌الاول بود، تغییر در شبکه‌ها و فرکانس‌ها روی داد اما جایگاه پخش را تغییر دادیم و شبکه افق سراسری شد.

وی افزود: همزمان با سراسری شدن، افزایش ساعت پخش نیز داشتیم و به 4 ساعت در روز رسیدیم که با افزایش ساعت پخش امکان ایجاد تنوع بیشتر شد از دهه فجر نیز باکس اصلی 5 ساعته شده در فاصله 7 الی 8 ماه پخش را به 5 ساعت رساندیم و از 8 اسفند که گرافیک شبکه تغییر می‌کند، تثبیت 5 ساعت را خواهیم داشت و در تلاشیم آن را به 8 ساعت برسانیم.

مدیر شبکه افق با بیان این که برنامه‌های این شبکه مبتنی بر سبک زندگی و حرکت در بستر وقایع اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد سو گیری تولیدات و ارتباط با افرادی که در حوزه برنامه‌سازی فعالیت می‌کنند به گونه‌ی است که مسایل فرهنگی و اجتماعی در اولویت است و بعد از آن بصیرت افزایی نیز مد نظر شبکه است.

ما در سپهر انقلاب اسلامی تفحص می‌کنیم و مولفه‌های که برای ما مهم است در این شبکه وجود دارد و تمرکز موضوعات بر اینهاست.

وی گفت: سرگرمی‌ها هم در کنار ایجاد فضای پرنشاط برای مخاطب در این شبکه جایگاه دارد تا بتوانیم به مفاهیم دینی و ملی هم اشاره‌ای داشته باشیم و آن‌ها را هم مد نظر قرار دهیم.

رمضان نژاد گفت: در فضای فنی رسانه‌ای هم دوستان ما زحمات بسیاری کشیدند و یکی از اولین بازخوردهای ما بحث رسانه‌ای و هویت بصری آنتن بود آن چه رخ داد ماحصل تجربه قدیمی‌تر‌های این حوزه بود و برای ما بسیار راهگشا بود حذف نوار نیز از اقدامات دیگر ما بود و رویکرد دیجیتال را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی اظهار داشت: جنس تولیدات شبکه نیز از همان ابتدا با کیفیت بالا بود بیشترین میزان تولیدات در فرمت HD در شبکه افق اتفاق افتاد و ما بعد از مشورت با دوستان به فرمتی رسیدیم که الان در پخش شبکه اتفاق می‌افتد.

مدیر شبکه افق در بخش دیگری از سخننانش درباره‌ گروه های برنامه ساز در شبکه افق توضیح داد که ما مبنا را در این شبکه در جبهه‌های فرهنگی انقلاب خارج از سازمان قرار دادیم. خیلی از دوستانی که در شبکه افق کار می‌کنند کارهای ابتدایی‌شان است و در تلاشیم تربیت کنیم به صورتی که کمترین هزینه و فشار را برای صدا و سیما ایجاد کنیم و نگاه ملی و استفاده از تمام توان تولید رسانه‌ای در سراسر کشور به طور ویژه مد نظر ماست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا