گلایه‌ های اعضای شورا از بی‌ توجهی برخی ادارات دماوند

جلسه فصلی شورای دماوند در حالی برگزار شد که در این نشست گلایه‌ های بی‌ توجهی برخی مسئولان ادارات نسبت به اعضای شوراهای اسلامی مطرح و بر لزوم افزایش اعتبارات ملی در این شهرستان تأکید شد.

shora

به گزارش تارود،  نشست اجلاس اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان دماوند با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند در محل ساختمان شماره دو شهرداری دماوند برگزار شد.

این نشست به منظور تبیین هرچه باشکوه‌تر برگزاری دهه مبارک فجر و مطرح شدن مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و همه اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دماوند مشکلات خود و گلایه‌های خود را مطرح کردند که صحبت‌های چندی از شوراییان را در زیر می‌خوانیم.

علی پاداشی رئیس شورای اسلامی شهر کیلان در این نشست ضمن گلایه از حضور نداشتن نماینده شوراهای اسلامی در کارگروه تلفیق و بررسی مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان دماوند، اظهار داشت: بر اساس قانون باید یک نماینده از شوراهای اسلامی شهر و روستا در این کارگروه حضور داشته باشد تا از مصوبات شوراها دفاع کند.

علی‌اصغر کاظمی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی دماوند در ادامه تأکید کرد که اکنون بعد از گذشت 15 سال، باید جایگاه شوراها در کشور مشخص شود و مسئولان دستگاه‌ها نیز برخورد مناسبی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند.

داریوش هاشمی رئیس شورای اسلامی بخش رودهن نیز با اشاره به اینکه روستاها دچار مشکلات زیادی هستند، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح هادی خیلی از روستاییان را اذیت می‌کند؛ همچنین حریم بعضی از روستاها مشخص نیست که این موضوع باعث مشکلات زیادی برای روستاییان شده است.

عبدالرضا حاجی‌اشرفی عضو شورای اسلامی شهر کیلان با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار مطلوبی است، تأکید کرد: باید فضای مناسب در شهرها و روستا به وجود بیاید تا از ظرفیت‌های گردشگری آنها استفاده شود.

علی نوروزقزوینی عضو شورای اسلامی شهر دماوند نیز با اشاره به بحث حضور اتباع بیگانه در شهرستان دماوند بیان کرد: قطعاً باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود تا از فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلفی که وارد این شهرستان می‌شوند و می‌تواند خطرآفرین باشد، جلوگیری به عمل آید.

*لزوم برگزاری با شکوه‌‌ جشن سالگرد پیروزی انقلاب در دماوند

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند بر برگزاری با شکوه‌تر جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به سال‌های گذشته در شهرها و روستاهای این شهرستان تأکید کرد.

ابوذر نادری در نشست فصلی اجلاس اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان دماوند در محل شورای اسلامی شهرستان دماوند، ضمن محکومیت اهانت نشریه شارلی‌ابدو فرانسوی نسبت به پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: متأسفانه هنوز برخی روزنامه‌ها و نشریه‌های غربی کارهای شیطانی خود را ادامه می‌دهند و این دفعه به پیامبر دو گیتی حضرت محمد (ص) توهین کرده‌اند.

وی با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر افزود: قطعاً «ایام‌الله» بهترین و زیباترین عنوان برای روزهای دهه فجر است و آرزوی سلامتی داریم برای همه کسانی که این نظام مقدس را برپا کردند و همچنان این درخت تنومند و عظیم را آبیاری می‌کنند تا به طور استوار به دست صاحب اصلی آن حضرت امام زمان (عج) برسد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند با تأکید بر برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشن‌ها و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: باید تمام برنامه‌ریزی‌ها در مسیری انجام شود تا سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

نادری خواستار شد: در این زمینه می‌طلبد تا شوراهای شهر و روستا پیشنهاد‌های خود را پیرامون برگزاری این جشن شکوهمند مطرح کنند که به طور قطع، اعضای شوراها می‌توانند در این مسیر گام‌های خوبی بردارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از مسائل حاشیه‌ای باعث شده تا شوراها نتوانند به درستی مطالبات خود را پیگیری کنند، ادامه داد: متأسفانه روز به روز از کنار قانون شوراها زده می‌شود تا قدرت آنها تضعیف شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به طرح موضوع سلب امتیاز انتخاب شهرداران توسط شوراهای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع با پیگیری‌های رئیس شورای عالی استان‌ها منتفی شد و قطعاً روحیه شوراها هم‌فکری آنها به‌حساب می‌آید که همواره انجام و تصمیم‌گیری بسیاری از امور را سهل کند.

نادری با تأکید بر اینکه باید دست به دست هم دهیم تا روستا، شهر و درنهایت کشوری آباد داشته باشیم، افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری اجلاس شوراهای اسلامی شهرستان دماوند به‌صورت فصلی یک بار، از تجربیات آنها برای مسائل مختلف شهرستان و شهرها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با هم‌فکری اعضای شورای اسلامی شهرستان دماوند، برنامه‌هایی برای دهه مبارک فجر امسال پیش‌بینی شده است، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ملاقات عمومی اعضای شوراها با مردم در مساجد و محلات با حضور شهرداران و بخشداران، دیدار اعضای شورا با ائمه جمعه شهرستان دماوند، گل‌افشانی مزار شهدا، دیدار اعضای شورا با نخبگان شهرستان دماوند و صدور بیانیه از جانب شوراییان و شرکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن ‌ماه را از جمله برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان دماوند برشمرد.

براساس این گزارش؛ در این نشست مشکلات کمبود آب، بی‌ توجهی برخی از مسئولان ادارات، حضور نداشتن در برخی از کارگروه‌های شهرستان دماوند، کمبود فضای سبز برای شهرها و نبود اعتبارات ملی با توجه به قرارگیری شهرهای دماوند در کنار محورهای مواصلاتی استان‌های شمالی کشور از جمله مشکلاتی بود که توسط شوراییان مطرح شد.

همچنین قرار است؛ تا به منظور بررسی مشکلات و هم‌ فکری در خصوص آنها این اجلاس شوراییان شهرستان دماوند به صورت فصلی برگزار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا