لزوم جدیت در ساماندهی سد معابر در دماوند

IMG_5419مشاور شهردار دماوند استمرار در حل مشكل سد معبر را لازم و ضروري دانست و گفت: براي رفع معضل سدمعبر در سطح شهر لازم است در كنار برخورد قاطعانه، استمرار را نيز در دستور كار داشته باشيم تا اين مهم براي كسبه نهادينه شود.

به گزارش تارود، سيد”كمال سادات” در جلسه ستاد سد معبر شهرداري دماوند كه با حضور اعضاي ستاد با هدف ساماندهي سد معبر در سطح شهر برگزار شد، اظهار داشت: يكي از اقدامات شهرداري در سطح شهر ساماندهي اصناف در تمام بخش ها بويژه ساماندهي سد معبر است.

مشاور شهردار دماوند ادامه داد: براي مبارزه با اين پديده بايد علاوه بر برگزاري جلسات مستمر و رفع موانع و مشكلات، برخورد قاطعانه و مستمر نيز صورت گيرد تا شاهد تحقق نتايج مطلوب در اجراي اين طرح باشيم.

وي نقش اعضاي ستاد و تعامل مستمر بين خدمات شهري و واحد اصناف را در تحقق اين مهم موثر دانست و خاطرنشان كرد: در بخش سد معبر شهر دماوند، سه مقوله ورودي هاي شهر از سه نقطه تهران – فيروزكوه، پل شلمبه و محور هراز، پاكسازي معابر و ساماندهي تابلوهاي سطح شهر از موضوعاتي است كه توجه جدي مي طلبد.

سادات به فعاليت دست فروش ها و خودروهاي بار فروش در سطح شهر اشاره و بيان كرد: شهرداري مكلف است كه براي نيسان هاي بار فروش مكاني مشخص و نسبت به فضاي اختصاص يافته، عوارض دريافت كند كه مي توان با نظارت بر تحقق اين مهم افزود.

وي سد معبر را تضييع حقوق شهروندان و ايجاد چهره نامناسب در شهر دانست و گفت: پياده روهاي سطح شهر محل عبور عابران است ولي عمدتا شاهد پهن شدن بساط دست فروش ها و نيز وسايل كسبه خارج از محل كسبشان هستيم و همين امر در رفت و آمد شهروندان مختل ايجاد مي كند كه بايد با اخطار كتبي به آنان ظرف ۴۸ ساعت، نسبت به رفع سد معبر اقدام كرد.

اين مقام مسئول از واحد اصناف خواست تا با تشكيل و تكميل پرونده هاي خودروهاي بار فروش نظارت بيشتر و جدي تري نسبت به فعاليت هاي آنان در سطح شهر داشته باشد.

مشاور شهردار دماوند ادامه داد: خدمات شهري نيز نسبت به جمع آوري تابلوهاي متحرك اقدام و با اخطار كتبي به كسبه هايي كه تابلوهايي خارج از ضوابط قانوني همچون ال اي دي دارند، اقدام شود.

وي با بيان اينكه ستاد ساماندهي سد معبر در شهرداري مي تواند نقش موثري را در ساماندهي و يا برخورد با مسدود كردن معابر سطح شهر ايفا كند، افزود: با همت ستاد ساماندهي سد معبر در سطح شهر، تاكنون كسبه هايي كه موجب سد معبر شده مورد شناسايي قرار مي گيرند و بعد از اخطار كتبي، نسبت بهرفع آن اقدام مي شود.

لازم به ذكر است، در ادامه اين جلسه معاون خدمات شهري، مسئول واحد اصناف شهرداري، مسئول روابط عمومي و نيز مسئولان بخش خدمات شهري منطقه دماوند و گيلاوند نظرات و ديدگاه هاي خود را در راستاي هرچه بهتر اجرا شدن طرح مبارزه با سدمعبر بيان كردند.

تبصره يك بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداري ها در خصوص ممنوعيت سد معابر عمومي و اشغال پياده روها و استفاده غيرمجاز آنها و ميدان ها و غيره براي كسب و يا سكني و يا هر نحو ديگر، اجراي قانون سد معبر ضمن تامين و حفظ حقوق شهروندان، موجب زيبايي معابر سطح شهر و نيز آرامش و آسايش آنان مي شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا