اتفاقات سال 88 برای جوانان تبیین شود

سیداحمد میرشریفی آبسردامام جمعه آبسرد گفت: امروز وظیفه داریم تا فتنه و حماسه 9 دی‌ماه سال 88 را برای جوانان نسل جدید انقلاب اسلامی تبیین کنیم تا آنها نسبت به این واقع آگاه باشند.

به گزارش تارود، حجت‌الاسلام والمسملین سیداحمد میرشریفی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبسرد در جمع مردم این شهر ضمن گرامیداشت فرا رسیدن حماسه 9 دی‌ماه اظهار داشت: قطعاً ما نمی‌توانیم فتنه سال 88 و حماسه 9 دی‌ماه را که وقایع زیادی را رقم زد، به فراموشی بسپاریم.

وی افزود: امروز ما وظیفه داریم که آن واقع را برای جوانان این مرز و بوم معرفی کنیم و وظیفه اصلی آنها در مقابل اینگونه توطئه‌ها در جمهوری اسلامی ایران را نشان دهیم.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه باید برای این موضوع اهمیت قایل باشیم، گفت: قطعاً باید تمام اتفاقات سال 88 روز به روز برای جوانان نسل جدید انقلاب اسلامی تبیین شود تا جوانان آن روزها را فراموش نکنند.

میرشریفی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که چه کسانی به انقلاب اسلامی ما خیانت کردند، تصریح کرد: خیانت این افراد، کمتر از کسانی که در سال 57 خیانت کردند، نبوده است.

وی تأکید کرد: به همین جهت باید جوانان نسل جدید را نسبت به این موضوعات آگاه کنیم تا متوجه جایگاه 9 دی‌ماه و بحث‌های مربوط به آن شوند و آن را درس عبرتی برای آینده خود قرار دهند.

امام جمعه آبسرد با اشاره به فرا رسیدن شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) در خصوص معرفی فرزند خود حضرت مهدی موعود (عج) سه اقدام بسیار مهم را انجام دادند.

میرشریفی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) فرمودند که هرکسی که خاتمیت پیامبر (ص) را قبول دارد، باید امامت حجت‌ بن‌الحسن (ع) را نیز قبول داشته باشد، گفت: دومین اقدام ایشان نوع برخوردشان با شیعیان بوده است؛ هرکسی که به دیدار امام حسن عسکری (ع) می‌آمد، ایشان از پشت پرده‌ای با آنها صحبت می‌کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شده است که مردم پنهان و فقدان بودن امام خود را احساس و به این موضوع عادت کنند؛ اقدام سوم امام حسن عسکری (ع) این بود که موضوع وکالت را برای مردم برنامه‌ریزی کردند و افرادی را به عنوان وکیل خود به مردم معرفی کرد تا از طریق موکلان خود با آنها در ارتباط باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا