کمبود فضا در کتابخانه هاي عمومي رودهن و‌ آبعلي

reza taherkhaniبخشدار رودهن ضمن تاکيد بر افزايش فضاي کتابخانه هاي عمومي بخش رودهن گفت: بايد در جهت افزايش کيفي و کمي کتابخانه هاي عمومي بخش رودهن تلاش کرد.

به گزارش تارود، رضا طاهر خاني با بيان اينکه رودهن به عنوان يک شهر علمي در سطح کشور شناخته شده است گفت: متاسفانه فضاهاي موجود کتابخانه هاي شهرهاي رودهن و‌ آبعلي بسيار کم است و مسئولان مربوط از جمله شهرداري هاي بايد در جهت احداث فضا هاي جديد برنامه ريزي نمايند.
وي افزود: تنها کتابخانه عمومي شهر رودهن که به نام مرکز مطالعات و تحقيقات شهرداري شناخته شده است جوابگوي نياز شهروندان نيست و آبعلي نيز تنها يک کتابخانه کوچک با امکانات بسيار محدود در اختيار دارد.
بخشدار رودهن اظهار داشت: هم اکنون کتابخانه ايي مرکزي دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن بيش از 50 هزار جلد کتاب در اختيار دارد که با توجه به جمعيت 25 هزار نفري دانشجويان اين دانشگاه از سرانه مطلوبي نسبت به شهر برخوردار است.
طاهر خاني گفت: با توجه به جمعيت 40 هزار نفري ثابت در بخش رودهن و همچنين جمعيت 10 هزار نفري دانش آموزي نيز ايجاد فضاهاي جديد و بالا بردن سرانه کتابخانه ايي بخش رودهن بايد با برنامه ريزي صحيح و مدون در دستور کار قرار گيرد تا علاوه بر رفع نياز شهروندان، در صورت لزوم پاسخگوي نياز دانشجويان نيز باشد.
وي با بيان اينکه کتابخانه مرکزي شهر بايد بزرگتر و مجهز تر از کتابخانه هاي ادارات و موسسات آزاد و دولتي باشد گفت: نيم درصد از بودجه شهرداري ها بايد به امر کتابخانه اختصاص يابد که اگر شهرداري ها با برنامه ريزي صحيح نسبت به اين موضوع اقدام نمايند مشکل افزايش فضاهاي کتابخانه ايي در سطح بخش رودهن به کلي حل خواهد شد.
طاهر خاني جذب خيرين در امر کتابخانه سازي را بسيار مهم دانست و گفت: زميني مناسب جهت ايجاد کتابخانه مرکزي شهر رودهن در نظر گرفته شده ولي متاسفانه در حال حاضر بودجه ايي براي احداث آن اختصاص نيافته که شهرداري با کمک خيرين مي تواند نسبت به احداث و تجيهز آن اقدام نمايد.
بخشدار رودهن همچنين به برگزاري مسابقات کتابخواني در بين دانش آموزان سطح بخش رودهن تاکيد کرد و گفت:بايد علاوه بر افزايش سرانه مطالعه ، فرهنگ کتاب و کتابخواني را در بين دانش آموزان ترويج دهيم .
وي در پايان گفت: يکي از برنامه هاي چشم انداز 20 ساله کشور در سال 1404‌ فرآهم آوري چهار جلد کتاب به ازاي هر نفر در کتابخانه و افزايش فضاي کتابخانه هاي عمومي به ميزان هشت متر مربع به ازاي هر 100 نفر جمعيت مي باشد که اين اهداف بايد در سطح بخش رودهن به تناسب جمعيت به درستي اجرا گردد.
شایان ذکر است؛ کتابخانه عمومی شهر رودهن 30 هزار جلد و شهر آبعلی چهار هزار جلد کتاب در اختیار دارند.

انتهای پیام/ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا