محکومیت تعطیلی نماز جمعه بحرین در نماز جمعه دماوند

emam jome damavandامام جمعه دماوند حمله به منزل شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تعطیلی نماز جمعه این کشور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور پرشور مردم و مسئولان در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که امروز باید در جهان اسلام به آن پرداخته شود، محکومیت اقداماتی است که نوکران اردوگاه دشمن در رابطه با تضعیف توان مقاومت در منطقه انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر کشورهای گروه 1+5 که شامل آمریکا و کشورهای ظالم اروپایی با آن پرونده‌های سیاه است، تمام توان خود را برای به زانو درآوردن ما می‌گذارند و البته توفیقاتی نیز نتوانستند در این زمینه به دست بیاورند، عجیب نیست؛ آنها هزینه‌ های هنگفتی می‌کنند و نیروهای مختلفی را به منطقه می‌ فرستند تا رژیم صهیونیستی را تقویت کنند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه آنها دشمن ما هستند و ما نیز در مکتب اسلام یاد گرفتیم که مقابل دشمن هوشیار باشیم، گفت: قطعا باید بدانیم ذات آنها دشمنی است و هیچ‌وقت نباید از دشمن انتظار کارهای خیر داشت؛ اگر به آنها امید داشته باشیم، پشیمان می‌شویم.

علاءالدینی با بیان اینکه تلاش‌ آنها برای تضعیف ما تعجب‌آور نیست، تصریح کرد: تعجب از کسانی است که در اسلام و حکومت اسلامی حضور دارند و خود را خادم‌الحرمین می‌شناسند، ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که در تمام جهات بر علیه اسلام حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آنها منافقانی هستند که طی 23 سال بیشتر خون دل را برای پیامبر گرامی اسلام (ص) ایجاد کردند، بیان کرد: متاسفانه آنها بعد از رحلت پیامبر (ص) باعث انحراف مسلمانان و افکارشان شدند؛ امروز ترس آنها از جامعه اسلامی به حدی رسیده است که باعث شده تا در عربستان برای شیخ باقر النمر حکم اعدام صادر کنند و اتهاماتی را به وی نسبت دهند.

امام جمعه دماوند با بیان این‌که آنها می‌خواهند این شخصیت‌ها را از سر راه خود بردارند، ادامه داد: در بحرین نیز رهبران شیعه و انقلابیون آن کشور از جمله شیخ عیسی قاسم را تحت فشار قرار می‌دهند و حتی نماز جمعه بحرین را که مرکز آگاهی‌بخش است، تعطیل می‌کنند.

علاءالدینی ضمن محکومیت این اقدامات در منطقه، با بیان اینکه امروز باید بیشترین نگاه مسلمانان به توطئه‌های دشمن باشد، اظهار کرد: ما حمله به منزل شیخ عیسی قاسم و تعطیلی نماز جمعه بحرین را به شدت محکوم و آن را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: از مجامع جهانی خواستاریم که برای دفاع از مظلومینی همچون شیخ نمر و شیخ عیسی قاسم تمام ظرفیت‌های خود را به کار بگیرند و ما نیز به عنوان رئیس اجلاس غیرمتعهدها از ظرفیت‌‌های خود در جهان اسلام استفاده می‌کنیم.

امام جمعه دماوند با اشاره به دلیل این‌گونه اقدامات دشمن در منطقه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان فرمودند که دشمنان به دنبال حفظ منافع رژیم صهیونیستی است؛ البته بیشتر به دنبال حفظ منافع خود هستند، چراکه اگر رژیم صهیونیستی را راضی نگه ندارند حاکمان غربی تضعیف می‌شوند.

علاءالدینی با بیان اینکه نمونه آن را در تغییر وزیر دفاع آمریکا مشاهده کردیم، گفت: برای اینکه حضور رژیم صهیونیستی به خطر نیفتد و حرکتی بر علیه آن صورت نگیرد این موضوع را انجام دادند؛ بنابر فرمایش مقام معظم رهبری جهان اسلام نباید دچار امور فرعی شود و داعش و امثال آن فرعیاتی به حساب می‌آیند که اسرائیل‌ستیزی در جهان را کم‌رنگ کنند.

وی با بیان اینکه اعلام می‌کنیم اقدامات آنها همچون برای برداشتن کسانی که با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و شخصیت‌هایی که با بصیرت روشنگری ایجاد می‌کنند، مانع پیروزی مسلمانان نمی‌شود، افزود: قطعا اقدام آنها نه تنها عامل شکست اسلام نمی‌شود، بلکه زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ دیگری می‌شود.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: امروز اقدامات کور دشمن اثر منفی بیشتری می‌گذارد و قطعا شخصیت، مشروعیت و محبوبیتشان را از بین می‌برد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا