بهبود زمان حضور امدادگران دماوند در صحنه حادثه

farhadiرییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: تیم های عملیاتی دماوند با آموزش های به روز و تکرار آموخته های امدادی در فصل های متعدد، میانگین حضور در صحنه حادثه را کاهش داده اند.

به گزارش تارود، ‘حمید فرهادی’ اظهار کرد: تیم های عملیاتی هلال احمر دماوند با آموزش های مختلف در فصول متعدد توانسته اند میانگین حضورشان را در صحنه حادثه کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه در ساعات اولیه وقوع تصادف و حوادث مختلف زمان نقش بسیار مهمی در نجات جان افراد آسیب دیده دارد، افزود: جمعیت هلال احمر دماوند با آموزش های به روز امدادگران در دوره های بازآموزی سعی در کاهش میانگین زمان حضور امدادگران در صحنه را داشته که این اقدام تا حدودی محقق شده است.

رییس جمعیت هلال احمر دماوند با اشاره به اینکه انجام عملیات امدادرسانی، فرآیندی تخصصی است که باید با رعایت اصول و قواعد امداد و نجات و با حضور موثر امدادگران و نجاتگران و رعایت تمام استانداردهای مراقبت در صحنه آسیب انجام شود، گفت: کاهش زمان حضور امدادگران در صحنه برای نجات جان افراد آسیب دیده بسیار حیاتی است.

فرهادی در ادامه با اشاره به پایان یافتن هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی، از برگزاری مانورایمنی و امدادی در مدارس، مهدهای کودک، مراکز نگهداری سالمندان و دانشگاه ها با هدف آشنایی بیشتر اقشار مختلف در سطح شهرستان خبر داد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

رییس هلال احمر شهرستان دماوند مانورهای فرضی قبل از وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: این مانورها با اعلام فرضی وقوع زلزله و نیز وقوع حوادث غیر طبیعی در جاده ها و آشنایی با هرگونه امداد و نجات در حوادث جاده ایی آغاز شده است.

فرهادی عنوان کرد: آواربرداری، جستجو، نجات و اسکان اضطراری، درمان اضطراری، کمک های اولیه، ارتفاع و فضای معلق، حمایت روانی، نجات جان مصدوم مانده در خودرو آسیب دیده فرضی و غیره ازجمله برنامه های این مانور بود که به همت جمعیت هلال احمراین شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات، اطفای حریق و کمک به مصدومان از دیگر بخش های برگزاری این مانور است، خاطرنشان کرد: در اجرای این مانور تمامی نیروهای امدای شهرستان حضور داشته و اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان و سالمندان را با امداد و نجات آشنا می کنند.

وی به دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد با هدف آشنایی بیشتر مردم با مقوله امداد و نجات اشاره و بیان کرد: توزیع بروشورهای ایمنی، نصب بنرها و پیام های اطلاع رسانی در زمینه امداد و نجات با ارسال پیامک، برگزاری کلاس های آموزشی از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد است.

این مسوول گفت: ایران از جمله کشورهایی است که از لحاظ وجود گسل های متعدد و قرارگیری روی خط کمربند زلزله و همچنین ایجاد حوادث غیر طبیعی باید به صورت تخصصی به موضوع ایمنی و آموزش همگانی در برابر خطرات احتمالی به آن توجه شود.

فرهادی افزود: اگر چه بیشتر بلایای طبیعی خارج از کنترل انسان به نظر می رسد، ولی خسارت و آسیب های ناشی از آن به طور چشمگیری قابل کنترل است و این موضوع ارتباط مستقیمی با پیشگیری های لازم توسط انسان دارد.

وی آموزش و پیش آگاهی های لازم و ضروری را اصولی دانست و افزود: رویدادها و بلایای جوی بیشترین خسارت جانی را در کشورهای در حال توسعه و بیشترین خسارت مالی را در کشورهای پیشرفته بر جا می گذارد.

رییس جمعیت هلال احمر دماوند ادامه داد: در این راستا با توجه شرایط خاص دماوند و حادثه خیز بودن جاده های مواصلاتی و نیز وجود گسل زلزله در این منطقه، این نهاد امدادی با تجهیز خودروها، تامین نیروهای فعال و نیز توجه به دیگر نیازهای این بخش، در تقویت حوزه امداد و نجاد هلال احمر کوشیده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر سازمان ها و نهاد های مرتبط علاوه بر آشنایی بیشتر شهروندان با مقوله ایمنی، با تامین تجهیزات کافی آسایش خاطر مردم را در زمان وقوع زلزله و بلایای طبیعی دیگر فراهم کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا