حجت الاسلام اژه ای: وزارت ارشاد حق ورود به حوزه های بی ارتباط با وزارت خانه را ندارد/ فیلترینگ از اختیارات دستگاه قضا است

فیلتر سایت ها وزارت ارشادمعاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: فیلترینگ از وظایف قوه قضاییه و کارگروه تشخیص مصادیق محتوای مجرمانه و البته قاضی است و وزارت ارشاد حق ورود به این حوزه را ندارد.

به گزارش تارود به نقل از مرصاد، غلامحسین محسنی اژه ای صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مرصاد در خصوص اقدام اخیر وزارت ارشاد در فیلترینگ رسانه ها بدون اطلاع قبلی و مسدود شدن پایگاه اطلاع رسانی دانا  اظهار داشت: وزارت ارشاد به هیچ عنوان حق ورود به حوزه ای که مربوط به او نیست را ندارد. فیلتریگ و مسدود کردن سایتها از وظایف قوه قضاییه است.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی متشکل از اشخاص حقوقی و حقیقی و به ریاست رئیس جمهور کار می کند که نظارت کلی و در برخی موارد اجرایی را انجام می دهد.

وی ادامه داد: رسیدگی به مصادیق محتوای مجرمانه وظیفه کارگروهی است که دادستان کل کشور رئیس آن است.

زمان رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی به دفاعیات متهم بستگی دارد/ رانت ۶۵۰ میلیون یوروی یک موضوع نظارتی است

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص روند پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: این روال به خوبی در حال طی شدن است و زمانی که برای رسیدگی نیاز است بستگی به میزان دفاعیات متهم دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر در خصوص رانت ۶۵۰ میلیون یورویی گفت: این موضوع یک پرونده نظارتی است نه قضایی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا