اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت در دماوند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت این شهرستان با حضور جمعی از مسوولان منطقه خبر داد.

ghoran va etrat

به گزارش تارود، ˈمحمود پوردیوان بیگی مقدمˈ یکشنبه شب در مراسم اختتامیه این نمایشگاه قرآن اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان دماوند با هدف توسعه فرهنگ قرآنی و دینی و آشنایی مردم با معارف الهی به مدت 15 روز در ماه مبارک رمضان برپا شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در بوستان بزرگ الغدیر شهر آبسرد برپا گردید، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در 10 غرفه از نیمه دوم ماه مبارک رمضان در قالب موضوعاتی چون ترویج سبک زندگی اسلامی، خانواده قرآنی، انس با قرآن، فراگیری آموزه های قرآنی، تلاش بر امر توسعه آموزش های قرآنی از سنین خردسالی و حفظ قرآن برپا شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند به توضیحاتی در زمینه فعالیت های صورت گرفته در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند در نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان، برپایی کارگاه های هنری و فرهنگی بود که در قالب کارگاه نقاشی برای کودکان با موضوعات اخلاقی و ویژه ماه مبارک رمضان با حضور مربیان دینی و کودک برگزار شد.

وی به کارگاه قصه گویی ویژه کودکان 5 تا 10 ساله اشاره و بیان کرد: از دیگر برنامه های این نمایشگاه برپایی کارگاه خوشنویسی بود که با حضور مربیان هنری به همت انجمن خوشنویسی شهرستان برپا شد که در این کارگاه آثار خوشنویسی هنرمندان در قالب موضوعاتی همچون ماه میهمانی خدا، حضرت علی (ع)، شب های قدر و … در قالب هدیه به حاضران اهدا گردید.

پوردیوان بیگی مقدم ادامه داد: غرفه آزمون های قرآنی از دیگر غرفه های این نمایشگاه بود که به همت موسسه تجلی مشکات نور برگزار شد؛ در این غرفه آزمون هایی در قالب موضوعات قرآنی، مسابقات قرآنی و همچنین مسابقات کتابخوانی برگزار و در پایان نیز به افراد حائز رتبه مدرک قرآنی اهدا و به مسابقات استانی معرفی می شدند.

وی به غرفه تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این غرفه کارشناسان قرآنی و دینی به مسائل مهم تهاجم فرهنگی دشمن و ابزارهای آن و نیز آسیب های اخلاقی و اجتماعی ماهواره و شبکه های فارسی زبان پرداختند که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند به برپایی سه شب مراسم شبیه خوانی در شب های قدر و روز شهادت امام علی (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: روزه داران در این شب ها علاوه بر حضور و استفاده از فضای بکر بوستان در هنگام افطار، از برنامه های این نمایشگاه نیز بهره مند شدند.

این مقام مسوول یکی از اهداف مهم این نهاد فرهنگی را برپایی نمایشگاه های قرآنی و دینی دانست و از مسوولان شهرستان و پنج شهر دماوند خواست تا با همکاری هرچه بیشتر نسبت به برگزاری اینگونه نمایشگاه ها که نقش موثری در ترویج فرهنگ اسلامی و دینی مردم با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن در طی سال های اخیر دارد، اقدام نمایند.

پوردیوان بیگی مقدم از مدیریت شهری آبسرد همچون شهرداری، شورای اسلامی شهر و امام جمعه این منطقه به واسطه تعامل سازنده و موثر تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا