موضع چین نسبت به کشتار مردم غزه

خاورمیانه

فرستاده ویژه چین در خاورمیانه:پکن به گسترش اوضاع بحرانی در نوار غزه بسیار توجه دارد ونسبت به وخامت درگیری نظامی در این منطقه و کشته و زخمی شدن مردم بی گناه فلسطین ابراز تاسف می کند و از طرف ها می خواهد تا فورا آتش بس برقرار کنند.

به گزارش تارود به نقل از رادیو چین؛ وو سیکه، فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه در جریان سفره به  قاهره در یک نشست خبری بیان کرد: پکن به گسترش اوضاع بحرانی در نوار غزه بسیار توجه دارد و نسبت به وخامت درگیری نظامی در این منطقه و کشته و زخمی شدن مردم بی گناه فلسطین ابراز تاسف می کند و از طرف ها می خواهد تا فورا آتش بس برقرار کنند.

وی افزود: چین علاوه بر این که هرگونه عملیات نظامی علیه غیر نظامی ها را محکوم می کند، از طرف ها نیز می خواهد تا آتش بس فوری برقرار کنند. چین همچنین از هر تلاش برای پیشبرد برقراری آتش بس و جلوگیری از تلفات جانی بیشتر پشتیبانی می کند.

وو سی که تاکید کرد چین از پیشنهاد مصر برای برقراری آتش‌بس استقبال کرده و آن را مورد پشتیبانی قرار می دهد و ضمن حفظ ارتباط و مشورت با طرف ها، آنان را به پذیش این پیشنهاد قانع می کند.

فرستاده چین در امور خاورمیانه در جریان این سفر با مقامات مصر و نبیل العربی دبیر کل اتحادیه کشورهای عرب دیدار و در باره اوضاع نوار غزه و پیشنهاد برقراری آتش بس تبادل نظر کرد.

وو سی که تاکید کرد: پکن امیدوار است تماس و مشورت با مصر ادامه یافته و به عنوان شریک راهبردی چین حفظ شود. پکن همچنین مایل است همکاری با اتحادیه کشورهای عرب را تقویت بخشد.

وی با اشاره به ملاقات با مقامات مصر گفت: دو طرف به طور مشترک عقیده دارند که برای جلوگیری از تکرار درگیری در نوار غزه، باید به طور ریشه ای مسایل فلسطین را حل کرد.

وی گفت: مساله فلسطین، مساله تاثیر گذار بر منطقه است که باید به طور عادلانه و کامل حل شود. اساس حل آن نیز، ایجاد کشور فلسطین بر اساس مرز 1967 و با پایتختی بیت المقدس و دارای حق حاکیت کامل است. فرستاده چین در امور خاورمیانه تاکید کرد: در باور چین، اقدامات نظامی نمی تواند حل کننده مسایل باشد، تنها از طریق مذاکرات صلح، مسایل فلسطین قابل حل است.

چین از طرف ها خواست برای برقراری هر چه زودتر آتش بس و پیشبرد برقراری امنیت و ثبات پایدار در خاورمیانه تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا