آدمهای ایران را در موصل متوقف کنید!

343روزنامه النشره نوشت: «منابعی به روزنامه الاخبار تأکید کردند که مستشاران نظامی ایران در عملیات آزادسازی موصل حضور دارند و در حال ارائه مشاوره به نیروهای عراقی هستند.»

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از افکار نیوز، گفتنی است که “محمد هایف المطیری”، نماینده سابق پارلمان کویت درحمایت از داعش خطاب به سران کشورهای عرب گفت: ای سران خلیج [فارس] موصل را رها نکنید که به بهانه داعش نابودش کنند.

هایف المطیری طی پیام توییتری خود افزود: موصل را زیر آتش رها نکنید که آتشش بشماهم میرسد. آدمهای ایران رامتوقف کنید.

خاطر نشان می شود که حمله به موصل واقع در شمال عراق بزرگترین عملیات نظامی نیروهای عراقی از زمان خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در سال 2011 میلادی تاکنون به شمار می‌رود و واشنگتن پیش‌بینی کرده که داعش شکست می خورد.

در همین حال هم نیروهای عراقی با کمک 5 روستای “إبراهیم الخلیل”،”العدلة”،”کان حرامی”، “عباس رجب” و”جدیدة”، در محور الکویر در شرق موصل را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و پیشروی آنها به سمت روستای بلاوات ادامه دارد.

“یوسف الکلابی”سخنگوی امنیتی حشد الشعبی عراق جدا کردن نیروهای ترکیه از صحنه ی عملیات موصل را بخشی از این عملیات دانسته و تاکید کرد که نیروهای ترکیه هم اکنون در محاصره ی ارتش عراق هستند.

وی تأکید کرد که نیروهای نظامی عراق امروز پیشروی سریعی در منطقه ی بعشیقه داشتند و آن را به طور کامل آزاد کردند.

وی افزود: کنترل این منطقه توسط ارتش عراق باعث قطع مسیر رابط میان شهر موصل و پادگان بعشیقه که نیروهای ارتش ترکیه در آن مستقر هستند شد، پس از محاصره کامل این پادگان هرگونه تحرک نیروهای ترکیه باعث هدف قرار گرفتن آنان خواهد شد.

یوسف الکلابی ادامه داد: نیروهای ترکیه با عملیات نظامی امروز ارتش عراق دیگر توان هیچ اقدامی ندارند و متوقف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا