لزوم اهمیت به تربیت و پرورش همراه با آموزش در مدارس/ رشد دانشگاه‌ها به توسعه فرهنگی دماوند کمک می‌کند

امام جمعه دماوند بر لزوم اهمیت به تربیت و پرورش همراه با آموزش در مدارس تأکید کرد و گفت: رشد دانشگاه‌ها به توسعه علمی و فرهنگی این شهرستان کمک می‌کند.13950703000284_photol

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه امام رضا (ع) منطقه گیلاوند، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان اظهار کرد: قرآن کریم پرورش و تربیت را مقدم بر آموزش می‌داند.

وی با اشاره به آیه دوم سوره جمعه «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» افزود: باید به موازات پیشرفت‌های علمی، پیشرفت‌های اخلاقی پیدا کنیم تا عقب نمانیم و نیز تلاش کنیم که در معنویت و تزکیه نفس هم پیشرفت داشته باشیم.

امام جمعه دماوند به اهمیت و نقش معلمان و استادان اشاره کرد و گفت: امروز معلمان و استادان مسؤولیت بسیار مهم و ارزشمندی را برای تربیت نسلی پویا، جویای علم و با اخلاق بر عهده دارند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب، معلمان باید نسلی تربیت کنند که دانا، با ایمان، دارای اعتماد به نفس، امید و نشاط و سلامت جسمی و روحی، روشن‌بین، با اراده، کم هزینه و پرفایده باشد.

وی بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» بهترین نسخه برای دانش‌آموزان است که باید این نکته در سال تحصیلی جدید مورد توجه متولیان آموزشی قرار گیرد.

امام جمعه دماوند در خصوص نقش دانشگاه‌ها در توسعه علمی ادامه داد: مطمئناً رشد دانشگاه‌ها در شهرستان دماوند می‌تواند به توسعه علمی و فرهنگی این شهرستان کمک کند.

فتاح‌دماوندی، وجود هر دانشجو در هر خانواده را منشأ ارتقای سطح علمی و فرهنگی آن خانواده دانست و افزود: این موضوع در صورتی محقق می‌شود که خود دانشجویان نیز برای خودسازی علمی و معنوی خود تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌ایم، گفت: امروز کشور ما درگیر نبردی همه‌جانبه در جنگ نرم، رسانه‌ای و تبلیغاتی است که بیشتر این هجمه‌ها متوجه نوجوانان و جوانان است.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش مؤثری در آگاه‌سازی نسل جوان انقلاب دارند، تصریح کرد: شناخت عرصه‌های درگیری در جنگ نرم و حوزه‌های نفوذ دشمن در میدان‌های مختلف وظیفه همه ماست و شهیدان و امام شهدا چشم به راه عمل انقلابی ما در این عرصه هستند.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: راه مبارزه بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری، حفظ و تقویت روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، اخوت ایمانی و تقویت معنویت و بصیرت است که در جای خود باید بدان پرداخته شود.
13950703000290_photol

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا