واردات شیر خشک از خارج کشور نداریم/ چهار واحد تولیدی در ایران شیر خشک تولید می‌کنند

423423رئیس سازمان غذا و دارو با یادآوری این موضوع که وارداتی برای شیرخشک نوزادی وجود ندارد بیان داشت: سیاست‌های اخیر وزارت بهداشت به سمتی پیش رفته است که نوزادان بیشتر از شیر مادر استفاده کنند.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: چهار واحد تولیدی شیر خشک در ایران وجود دارد که هر چهار شرکت در حال تولید هستند.

وی با تاکید بر اینکه واردات شیر خشک برای نوزادان از خارج از کشور نداریم تصریح کرد: شیر خشک وارداتی اگرچه وجود ندارد، اما بین این چهار واحد تولیدی رقابت زیادی وجود دارد و درصدی از این تولیدات با حمایت وزارت بهداشت برای کودکان بی سرپرست و یا مادرانی که به هر دلیلی شیر ندارند استفاده می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین اذعان داشت: سالیانه حدود چهار تا پنج میلیون قوطی شیر خشک توسط وزارت بهداشت از تولیدکنندگان برای این منظور خریداری می شود که حدود پانزده درصد میزان شیر خشک در داخل کشور است.

دیناروند در توضیح فرایند خرید این میزان شیر خشک از شرکت‌ها گفت: معمولا مناقصه ای برای خرید شیرخشک برگزار می شود که کارخانه شیر خشک شهرکرد نیز جزء منابع معتبر ما برای خرید به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: نحوه ورود این شرکت‌ها به بازار و در دست گرفتن سهم 85 درصدی باقیمانده به خود شرکت‌ها بستگی دارد و تعیین سهمیه شرکت‌ها در دست وزارت بهداشت نیست.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت با یادآوری این موضوع که وارداتی برای شیرخشک نوزادی وجود ندارد بیان داشت: سیاست‌های اخیر وزارت بهداشت به سمتی پیش رفته است که نوزادان بیشتر از شیر مادر استفاده کنند.

با توجه به گفته های رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه واردات شیر خشک نوزادی به کشور وجود ندارد می توان نتیجه گرفت شیرخشک‌های خارجی موجود در داروخانه‌ها قاچاق است همچنین شیر خشک‌هایی که متعلق به 4 شرکت معروف شیر خشک هستند تنها شیر خشک های معتبر برای نوزادان در کشور هستند.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا