ویژگی‌های شهدای دولت تبیین شود/ مسؤولیت نزد شهید رجایی فقط برای خدمت‌گزاری بود

mohammad alaedini (1)امام جمعه دماوند با بیان اینکه باید ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر امروز باید تبیین شود، گفت: شهید رجایی به مسؤولیت به عنوان منشأ قدرت نگاه نکرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به دیدار دولت‌مردان با مقام معظم رهبری و مطالبی که در این دیدار بیان شد، اظهار کرد: نخستین نکته صمیمیت این نشست بود که مقام معظم رهبری از زحمات و تلاش‌های دولت قدردانی کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بحث برجام فرمودند که اگر نقدی به برجام می‌شود، نقد به طرف مقابلی است که بدحسابی کرده و این تجربه نباید فراموش شود؛ همچنین باید مراقب باشیم که اقدامات نقدی برابر وعده‌های نسیه آنها انجام ندهیم.

*«سپر امنیتی»؛ اصطلاح جدید رهبر انقلاب

امام جمعه دماوند گفت: مقام معظم رهبری بیان کردند که هیأت مذاکره‌کننده تلاش‌های خود را انجام داده و یکبار دیگر شاهد بودیم که معظم له از آنها قدردانی کرد.

علاءالدینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دغدغه‌های خود را در هفت فصل بیان کردند، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه معظم له بعد از اقتصاد مقاومتی، بحث جدید «سپر امنیتی» است؛ ایشان این سپر را سه تا ضلع دانستند که باید آنها را بشناسیم.

وی ادامه داد: نخستین عنصر و ضلعی که برای سپر امنیتی تعریف کردند و کسی گمان نمی‌کرد که آن جزو این سپر باشد، بحث روحیه انقلابی مردم است؛ روحیه‌ انقلابی که مقام معظم رهبری بارها در مناسبت‌های مختلف از آن یاد کرده‌اند.

*ملت الگوهای خود را بشناسند

امام جمعه دماوند بیان کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که نباید ذره‌ای در حرکت انقلابی خللی وارد شود؛ ایشان دومین ضلع سپر امنیتی را تجهیزات و سومین آن را تشکیلات عنوان کردند.

علاءالدینی یادآور شد: معظم له فرمودند که تجهیزات امنیتی باید افزایش پیدا کند و تشکیلات دفاعی حمایت شود و روزبه‌روز مورد تقویت قرار گیرد.

وی افزود: مهم‌ترین بخش فرمایش‌های مقام معظم رهبری پیرامون لزوم یادمان شهیدان رجایی و باهنر و فراموش نشدن حمایت منافقان در عصر این دو شهید بزرگوار بود که ملت باید الگوهای خود را بشناسند.

*مردمی بودن را نخستین ویژگی شهید رجایی

امام جمعه دماوند گفت: امروز ملت باید الگوهایی همچون شهیدان رجایی و باهنر را بشناسند و بررسی کنند که شهید رجایی چه چیزی داشت که خداوند متعال ایشان را مورد عنایت خود قرار داد.

علاءالدینی، مردمی بودن را نخستین ویژگی شهید رجایی دانست و تصریح کرد: شهید رجایی برای مردم کار می‌کرد و این موضوع در تمام موقعیت‌های زندگی‌اش مشاهده می‌شد؛ از لحظه‌ای در تهران دست‌فروشی می‌کرد تا زمانی که به ریاست جمهوری رسید، همواره به فکر محرومان بود.

وی ادامه داد: شهید رجایی تنها 9 ماه نخست وزیر و یک ماه رئیس‌جمهور بود، اما امروز مشاهده می‌کنیم که سال‌هاست که خاطره آن فراموش نشده است؛ همچون عاشورا که تنها یک روز بود، اما یک‌هزار و 400 سال ماندگار است و هر روز نیز ماندگارتر می‌شود.

*شهید رجایی هیچ‌گاه دچار جوسازی و فضاسازی نشد

امام جمعه دماوند بیان کرد: شهید رجایی ارزش داشت که به این موقعیت رسید، نه اینکه خود به واسطه این موقعیت ارزش پیدا کند؛ این شهید هیچ‌گاه دچار جوسازی و فضاسازی نشد و به دنبال مسؤولیت نرفت.

علاءالدینی خاطرنشان کرد: وقتی که مسؤولیت به شهید رجایی پیشنهاد داده شد، شرایطی را برای پذیرش آن مطرح کرد؛ نخستین شرط این بود که آیا کسی شایسته‌تر از وی برای این موضعیت وجود دارد؛ برای رفع مشکلات نیاز است که از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: دومین شرط شهید رجایی این بود که توان انجام آن مسؤولیت را دارد یا خیر و سوم اینکه در آن تغییر ایجاد می‌کند؛ اینگونه بود که شهید رجایی مقاومت کرد و هنگامی‌که مسؤولیت را بر عهده گرفت، خون دل‌ها خورد تا آن را به سرمنزل مقصود برساند.

* مسؤولان تا آخرین روز کاری خود از مسؤولیتشان غافل نشوند

امام جمعه دماوند اظهار کرد: منافقان هم‌قسم شدند که شهید رجایی را زمین بزنند و در این راستا، اقدامات زیادی را انجام دادند، اما چون موفق نشدند، چاره‌ای جز ترور پیدا نکردند و این جنایت را به وجود آوردند.

علاءالدینی گفت: آنچه شهید رجایی را ماندگار کرد، این بود که وی به مسؤولیت به عنوان منشأ قدرت نگاه نکرد، بلکه آن را به عنوان منشأ خدمت به مردم می‌دانست و بارها می‌گفت که ما حاکم نیستیم، بلکه خادم هستیم و به خدمت‌گزاری افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این همان مسأله‌ای است که مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت آن را مطرح کردند و فرمودند که فضاسازی‌های موجود در سال انتخابات باعث نشود که از خدمت‌گزاری به مردم تا آخرین روز کاری غافل شوید.

امام جمعه دماوند بیان کرد: وظیفه هر کسی است که تا آخرین لحظه‌ای که مسؤولیت دارد، میدان را ترک نکند و حضور داشته باشد و هرگاه خواستند که مسؤولیت را کنار بگذارد، لحظه‌ای توقف و مکس نداشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا