200 میلیارد تومان از اراضی بیت‌المال شهرک انا رودهن در حال نابودی بود/ شهرستان دماوند علاوه بر تخلفات ساخت و ساز، دچار پدیده زمین‌خواری شده است

photo_2016-07-20_16-59-06رئیس گروه ستاد پیشگیری، مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استان تهران با بیان اینکه حدود 200 میلیارد تومان از اراضی بیت‌المال شهرک انا شهر رودهن در حال نابودی بود، گفت:  شهرستان دماوند علاوه بر تخلفات ساخت و ساز، دچار پدیده زمین‌خواری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ارسلان رویانیان در نشست ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان دماوند با اشاره به پدیده زمین‌خواری در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان دماوند علاوه بر تخلفات ساخت‌وسازهای ساختمانی، حریم رودخانه و تخریب باغ‌ها و اراضی کشاورزی، متأسفانه پدیده زمین‌خواری را نسبت به سایر شهرستان‌های استان تهران به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین به‌منظور جلوگیری از این تخلفات به اداره ثبت و اسناد شهرستان دماوند به صورت رسمی نامه‌ای ابلاغ کردیم که از نقل، انتقال و یا اصلاح سند در این زمینه جدا خودداری نمایند.

رئیس گروه ستاد پیشگیری، مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استان تهران ادامه داد: در این رابطه به طور مثال شخصی یک هزار متر زمین خریداری کرده است، ولی اقدام به دیوارکشی سه هزار متر زمین می‌کند که با این‌گونه موارد تخلفات برخورد قانونی صورت گرفت.

رویانیان با بیان اینکه متأسفانه زمین‌خواری‌هایی در شهرستان دماوند رخ داده است که اداره مسکن و شهرسازی از مالکیت خود نسبت به آن اطلاع ندارد و منابع طبیعی هم آن را رصد نکرده است، خاطرنشان کرد: در شهرک انا شهر رودهن حدود دو هزار میلیارد ریال از اراضی بیت‌المال در حال نابودی بود که با تلاش عوامل ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله ساخت‌وسازهای غیرمجاز این میزان به حدود 700 میلیارد ریال رسید و این در حالی است که این اراضی از منابع طبیعی به مسکن و شهرسازی واگذار گردید که متأسفانه در این خصوص مسکن و شهرسازی هنوز از مالکیت خود اطلاعی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه در بخش مرکزی رودهن و روستای مهرآباد تخلفات بسیاری در زمینه ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود دارد و باید کلیه دستگاه‌های اجرای مربوطه با آنها برخورد جدی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا