تهیه طرح هادی روستایی برای 70 درصد روستاهای رودهن

بخشدار رودهن از تهیه طرح هادی روستایی برای 70 درصد روستاهای رودهن خبر داد و گفت: این طرح برای سایر روستاهای منطقه نیز اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا طاهرخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: 70 درصد روستاهای بخش رودهن، طرح هادی روستایی دارند و برای 30 درصد باقیمانده روستاها که مشمول طرح هادی روستایی می‌شوند، با بنیاد مسکن به توافقات نهایی رسیده‌ایم.

بخشدار رودهن با اشاره به اینکه در بحث بازنگری طرح هادی هم دستورالعمل خاصی داریم، اضافه کرد: طرح هادی روستای وسکاره هفته گذشته با گذشت بیش از دو دهه تصویب شد.

طاهرخانی تأکید کرد: جلسه کارشناسی در روستای یلقان‌دره را نیز در راستای اجرای طرح هادی روستایی تشکیل دادیم و هفته‌های آینده جلسه تصویب اجرای این طرح را تشکیل خواهیم داد.

بخشدار رودهن با بیان اینکه روستای مهرآباد از محورهای بازنگری طرح هادی است، افزود: جلسه تصویب طرح جلسه هادی روستایی روستای چنار برگزار شد؛ ولی این طرح نواقصی دارد که در اسرع وقت برطرف می‌شود.

طاهرخانی با تأکید بر اینکه گلاهک و جورد هم از روستاهای مشمول بازنگری طرح هادی روستایی به شمار می‌روند، تصریح کرد: روستای آردینه هم از جمله مناطقی است که بازنگری طرح‌های روستایی در آن اجرایی خواهد شد.

بخشدار رودهن با اشاره به اینکه امیدواریم با همکاری خوب بنیاد مسکن تا پایان سال بازنگری طرح هادی را در روستاهای دیگر رودهن انجام دهیم، اضافه کرد: روستای عباس‌آباد هم دارای طرح هادی می‌شود.

طاهرخانی با تأکید بر اینکه در رودهن روستایی نداریم که طرح هادی نداشته باشد، ادامه داد: در زمان کوتاه‌تری، بازنگری‌ها را هم انجام خواهیم داد.

بخشدار رودهن گفت: طرح هادی روستایی، حصاری امن به دور روستاها به‌ منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا