مسئولان اگر با نفوذ فرهنگی مقابله نمی‌کنند همراهی نیز نکنند

خبرگزاری فارس: مسؤولان اگر با نفوذ فرهنگی مقابله نمی‌کنند همراهی نیز نکنندامام جمعه آبسرد گفت: متولیان امر اگر در زمینه نفوذ فرهنگی اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند، آنها را همراهی هم نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد میرشریفی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه آبسرد با اشاره به چهل و ششمین صفت پرهیزکاران اظهار کرد: پرهیزکاران، شب‌هنگام شکر خدا و صبحگاهان یاد خدا می‌کنند و در واقع اهل شکر و ذکر هستند.

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه تصریح کرد: «پرهیزکار روز را شام می‌سازد و اهتمام او به شکر است و شب را به روز می‌آورد و اهتمام آن به ذکر و یاد خداوند است.»

امام جمعه آبسرد با اشاره حلول ماه مبارک رمضان و گشوده شدن درهای رحمت به روی بندگان بیان کرد: این روزها سراسر از برکت و مغفرت شده که هر لحظه سراسر از معنویات است؛ این ماه آغاز سال نو مؤمنان و بهار آشتی با خدا نامیده شده است.

میرشریفی افزود: رسول اکرم(ص) در استقبال ماه مبارک رمضان در خطبه‌های شعبانیه می‌فرمایند «این ماه فرصتی ویژه و منحصربه‌فرد است که نباید از کنار آن به‌سادگی عبور کرد».

وی با بیان اینکه فرصت‌ها سریع یکی پس از دیگری می‌گذرد و جز حسرت و اندوه برای ما چیزی به‌ جای نمی‌گذارد، گفت: در این ماه، خالق با نهایت محبت به بندگانش، آغوش باز کرده و علاوه بر رزق معنوی قرآن، جذبه ولایت اهل‌بیت و اوج ملکوتی امیرالمؤمنین(ع)، این ماه را راهی برای یافتن مسیر ولایت و رسیدن به سعادت و کمال قرار داده است.

امام جمعه آبسرد با اشاره به فرصت‌های ایجادشده در ماه مبارک رمضان افزود: فرصت آشتی با خدا و جبران خطاها چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی، تقویت اراده و تصمیم‌گیری، ایجاد نظم و تنظیم نقشه راه و امساک از اذان صبح تا اذان مغرب آن هم در بستر 30 روز، فرصتی را به وجود می‌آورد تا آدمی عنصر نظم و مدیریت زمان را در قالب برنامه‌ریزی مناسب و نقشه راهی روشن برای عرصه‌های زندگی‌های فردی و اجتماعی خودش تدارک ببیند.

میرشریفی اضافه کرد: پیوند با ولایت از دیگر فرصت‌های ایجادشده در ماه مبارک رمضان است همچون ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی(ع) که ما را با ولایت پیوند می‌دهد.

امام جمعه آبسرد گفت: متولیان امر اگر در زمینه نفوذ فرهنگی اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند، آنها را همراهی هم نکنند و امروز باید مراقب نفوذ دشمن بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا