تعطیلی کارها در برخی نقاط پردیس/ شخص وزیر راه و شهرسازی ورود کند

خبرگزاری فارس: تعطیلی کارها در برخی نقاط پردیس/ شخص وزیر راه و شهرسازی ورود کندعضو شورای عالی شهرسازی از تعطیلی کارها در برخی نقاط پردیس خبر داد و گفت: شخص وزیر راه و شهرسازی باید در این زمینه ورود کند و از پیشرفت مسکن مهر پردیس راضی نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، کمال علی‌پورخنکداری در حاشیه بازدید از مسکن مهر شهر جدید پردیس اظهار کرد: در ماده 180 تبصره 22 خیلی ضعیف عمل شده است؛ هرگاه می‌گفتیم چرا کار شروع نشده است، مسؤولان مربوط می‌گفتند پول نیست و این ایراد بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌هایی که تا اردیبهشت‌ماه، مبادله‌نامه اعتباری موافقت نکنند، باید دیگر کار را ادامه ندهند و باید مبادله‌نامه تبادل شده باشد که دست‌اندرکاران طرح‌ها بدانند پولی آمده یا خیر و توجه به سرفصل‌های کار بسیار مهم است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس نهم در خصوص ارزیابی خود از عملکرد شهر جدید پردیس و ساخت مسکن مهر در آن گفت: در چند سال گذشته، مسکن مهر در شهر جدید پردیس خیلی قوی عمل نکرده و علت آن هم این است دولت در سال اول در حال ارزیابی بود که آیا این پروژه خوب است یا خیر، باید چه کاری انجام دهد، آیا قراردادهای منعقده صحیح بوده یا خیر.

علی‌پورخنکداری ادامه داد: دولت در سال‌های بعد خواست قراردادها را اصلاح کند که باعث دغدغه و نگرانی در مردم شد و افزایش سهم آورده مردم را صورت داد و این اشکالات باعث تعطیلی کارها شد.

وی اضافه کرد: از پیشرفت مسکن مهر پردیس خیلی راضی نیستیم؛ چون پردیس نگین شهرهای جدید کشور است؛ در بازدیدهای مختلفی که از پردیس داشتیم و در برخی مواقع وزیر راه و شهرسازی هم حضور داشته است، متذکر شده‌ایم که چرا شرکت کوزو وارد عمل شده و شرکت‌های ایرانی فعال نیستند.

علی‌پورخنکداری گفت: با این حال، عملکرد این شرکت نسبت به دیگر پیمانکاران دارای پیشرفت فیزیکی بهتر و قابل دفاع‌تری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم تصریح کرد: متأسفانه فازهای دیگر مسکن مهر شهر جدید پردیس به حالت تعطیل درآمده است و مدیران باید پاسخگو باشند که چرا کارها انجام نمی‌شود و یا فعالیت کمی دارد.

علی‌پورخنکداری بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید مدیریت خود را در پردیس بیشتر کند و نظارت و کنترل بیشتری بر عملکردها داشته باشد؛ دولت اگر بخواهد از بار فشار مسکن مهر پردیس خارج شود، باید وقت بیشتری به این شهر اختصاص دهد؛ چراکه پردیس آبروی کشور و وزارت راه و شهرسازی است.
وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور باید جدی‌تر و با حساسیت بیشتری به مسکن مهر شهر جدید پردیس نگاه کنند؛ چون آبروی کشور و حتی خودشان در اتمام این پروژه است.

عضو شورای عالی شهرسازی گفت: در بحث سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد پارک‌ها، کتابخانه‌ها، اماکن ورزشی، تجاری و … باید جدی‌تر ورود شود؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهری را ساخته‌ایم که با نمادهای خوب و استاندارد شهری است و می‌توانیم بیشتر به آن بها دهیم.

علی‌پورخنکداری در خصوص اینکه آیا مکان‌یابی پردیس درست بوده یا خیر، گفت: متأسفانه در بخشی از پردیس، مکان‌سنجی اصلاً درست نبوده است؛ ولی هزینه‌ها انجام شده است و در بعضی از فازها اصلاً نباید کارها آغاز می‌شد، چون هزینه خاک‌برداری و امور زیربنایی سرسام‌آور است، ولی اینک که کار آغاز شده است، باید کمک کرد تا مردم وارد خانه‌های خود شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم افزود: در مجلس اجازه دادیم مبلغ وام بیشتر و آورده مردم کمتر شود و با توجه به ایراداتی مانند امور اقلیمی، توپوگرافی و جغرافیایی منطقه چاره‌ای نیست که باید کار به اتمام برسد.

وی بیان داشت: باید با کمک همدیگر از وزیر راه و شهرسازی تقاضا کنیم با حساسیت بیشتری به پردیس نگاه کند؛ برای شهر جدید پردیس تذکرات جدی به وزارت راه و شهرسازی دادیم تا مشکلات با ورود شخص وزیر رفع شود.

وی گفت: امیدواریم با نگاه خدمت به دولت و مردم دست در دست هم دهیم تا مشکلات ریز و درشت را برطرف کنیم و مردم در آرامش به زندگی بپردازند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا